חברת ההסעדה פלפלת קניונים עתרה נגד הכללית לביטול מכרז לניהול קפטריה בבית חולים כרמל

לטענתה, במסגרת המכרז נכלל סעיף הקובע כי תוקף המכרז מוגבל לתקופה של 120 יום כשלאחר תקופהזו פג תוקפן של ההצעות, ומכאן שההצעות שהוגשו למכרז פקעו בחלוף 120 יום, ומשכך כאשר החלטת הזכייה/או אי הזכייה בעניינה פורסמה רק בחלוף כ-180 ימים, דינה של ההחלטה ודינו של המכרז כולו - בטלות

מרכז רפואי כרמל. צילום: ויקימדיה
מרכז רפואי כרמל. צילום: ויקימדיה

חברת ההסעדה פלפלת קניונים הגישה עתירה מנהלית כנגד שירותי בריאות כללית להורות על ביטול המכרז של הקופה לניהול והפעלת קפטריה וחנות נוחות במרכז הרפואי כרמל. בד בבד הגישה פלפלת קניונים לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה דחופה למתן צו ביניים, שיורה לשירותי בריאות כללית להקפיא את הליכי ההתקשרות עם הזוכה במכרז. פלפלת קניונים מציינת בפנייתה לבית המשפט, כי זה קרוב ל-10 שנים היא מפעילה במרכז הרפואי כרמל קפטריה בשרית וחלבית וכן חנות נוחות.

לטענתה, במסגרת המכרז נכלל סעיף הקובע במפורש כי תוקף המכרז מוגבל לתקופה של 120 ימים כשלאחר תקופהזו פג תוקפן של ההצעות, ומכאן שההצעות שהוגשו למכרז פקעו בחלוף 120 ימים, ומשכך כאשר החלטת הזכייה/או אי הזכייה בעניינה שלה, פורסמה רק בחלוף כ-180 ימים, דינה של ההחלטה ודינו של המכרז כולו – בטלות.

לדברי פלפלת קניונים, לאחר שקרוב ל-180 ימים לא נתקבלה כל החלטה על ידי שרותי בריאות כללית בדבר הזוכה במכרז שפורסם על ידה בחודש דצמבר אשתקד, הודיעה לה הקופה על אי זכייתה במכרז. זאת לאחר שקודם לכן, בראשית חודש ספטמבר ולאחר שכבר במחצית חודש יולי פג תוקפן של כל ההצעות שהוגשו במכרז, היא הודיעה בכתב לשירותי בריאות כללית כי לאור השיהוי הרב היא מושכת את הצעתה.

לדברי חברת פלפלת קניונים, תוצאת הבטלות של המכרז וההחלטה על הזוכה בו מוצדקת ומועצמת פי כמה בנסיבות המקרה הנדון כאשר הרקע והעיתוי לקבלת החלטת שירותי בריאות כללית בדבר זהות הזוכה הייתה ההנחה המוטעית כי במועד קבלת ההחלטה רק הצעתה שלה הייתה פגת תוקף. הדבר נטען על ידה הביא לפגיעה קשה בעיקרון השוויון, טוהר המידות וההגינות, תוך מתן יתרון בלתי הוגן לאחר המשתתפים במכרז על פני משנהו.

בעתירה נאמר כי הזוכה במכרז לא החל לעבוד וההתקשרות עמו טרם יצאה אל הפועל, וכי העותרת עדיין מפעילה את הקפיטריה וחנות הנוחות במרכז הרפואי כרמל וטרם קיבלה כל פניה התפנות.

תגובת בית החולים כרמל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*