רשת ניצת הדובדבן נערכה עם עשרות טונות של פירות יבשים בתפזורת ומוצרים אורגניים באריזות

כל מוצרי הפירות היבשים שנמכרים ברשת הם ללא תוספת סוכר ורוב הפירות היבשים האורגניים מיובשים בתהליך טבעי, בדרך כלל בשמש, ואינם מכילים פוספטים וחומרים שנועדו להקנות לפרי צבע עז ומבריק ולנפח את הפרי

פירות יבשים ברשת ניצת הדובדבן
פירות יבשים

לקראת ט”ו בשבט נערכת רשת ניצת הדובדבן עם מלאי של עשרות טונות של פירות יבשים, אגוזים ושקדים בתפזורת ויותר מ-18 מוצרים אורגניים באריזות. כל מוצרי הפירות היבשים שנמכרים ברשת הם ללא תוספת סוכר ורוב הפירות היבשים האורגניים מיובשים בתהליך טבעי, בדרך כלל בשמש, ואינם מכילים פוספטים וחומרי הזגה שנועדו להקנות לפרי צבע עז ומבריק ולנפח את הפרי.

ארבל שירן, מנכ”ל הרשת: “שוק הפירות היבשים מוערך בכ-400 מיליון שקל בשנה, מתוכם כ-25% בתקופת ט”ו בשבט. כ-90% מהרכישות הם מוצרים בתפזורת וכ-10% מוצרים ארוזים. כ-92% מוצרים מיובאים וכ-8% מוצרים מהשוק המקומי”.

לקראת ט”ו בשבט משיקה רשת ניצת הדובדבן מספר מוצרים חדשים:

תות עץ לבן מיובש (mulberry) – שונה בטעם ובמראה מתותי השדה ומפירות היער, אך גם כן מלא בריאות. תותי העץ, הנחשבים לסופר פוד, מכילים נוגדי חמצון, ויטמין C , ויטמין E , ברזל, אשלגן. את תותי העץ המיובשים אפשר לאכול כפי שהם, להוסיף לשייקים, לדייסות ולסלטים – תוספת של מתיקות טבעית.

שלפח אורגני (goldenbarrie) – הוא נקרא גם דובדבן האהבה והוא מגיע מדרום אמריקה. הוא גדל על שיח והוא דומה במראה לעגבנית שרי. צבעו כתום וטעמו חמצמץ. סופר פוד העשיר בנוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ובביופלבנואידים. יש בו כמות יפה של ברזל, אשלגן, ויטמין A ו-C וויטמינים מקבוצת B. בנוסף, כמות החלבון בו, ביחס לגרגרים אחרים, גבוהה, וכמות הסוכרים נמוכה. ניתן לאכול אותו כך או להוסיפו לגרנולה, שייקים, סלטים למנות חמות כמו אורז וקינואה. על מנת להוסיף חמיצות לרטבים אפשר לטחון אותו כחלק מהמרכיבים.

גוג’י ברי אורגני (goji berry) – תותי הגוג’י ברי הם פירות יער אדומים הגדלים באזור סין,טיבט, מונגוליה ונפאל והם נחשבים ל”מזון על” (סופר פוד). מזון עוצמתי המכיל חלבון, חומצות אמינו, נוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B ,ויטמין C ו-E , ומינרלים. עושר תזונתי עצום בגרגירים זעירים. קשה למצוא בשווקים את הגוג’י ברי בצורתו הטרייה ולרוב הוא יגיע מיובש, כפרי שלם או באבקה. על מנת לרכך את הפרי רצוי להשרות אותו לכמה דקות בנוזל. זו תוספת בריאה ומזינה בשייקים, בגרנולה, ביוגורט ובסלטים.

משמש אורגני – אמנם לא מוצר חדש, אך הוא לגמרי אחד המוצלחים. צבעו כתום כהה מכיוון שאין הו חומרים משמרים וחומרי הזגה לא טבעיים. המשמש האורגני עובר תהליך ייבוש טבעי, ובדיוק כמו בטבע, כאשר הוא מתייבש ומאבד מהמים שבו, הוא מצטמק וצבעו מתכהה. אך הטעם רק משתבח – מתוק, עסיסי ורך.

פרוסות בננה אורגניות – מגידול אורגני מסרי לנקה הטרופית, מתוקה באופן טבעי, מיובשת בשמש וללא כל תוספות – טעם של פעם, בדיוק כמו שהטבע התכוון.

מבדיקת שוק שערכה הרשת, עשרת הפירות היבשים על פי דירוג, שהכי נמכרים לקראת ט”ו בשבט הם: תמר מג’הול, חמוציות בתרכיז תפוח עץ, אננס ללא תוספת סוכר, שזיפים, צימוקים, משמשים, תאנים, גוג’י ברי, בננה צ’יפס וטבעות תפוח עץ ללא תוספת סוכר.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*