מלח הארץ הציגה את אוממיקס בתערוכת IFT Food Expo 2018 בשיקגו

החברה הציגה כיצד הצליחה לא רק להפחית מלח וסוכר אלא גם לייתר את הצורך במונוסודיום גלוטומאט ברטבים וממרחים. השף אושר אידלמן ליווה את מלח הארץ בתערוכה והגיש מנות טריות, טעימת ובריאות, עם ובלי אוממיקס, כדי שאפשר יהיה להשוות

שף אושר אידלמן מבשל עם אוממיקס. צילום: אמיר מנחם
שף אושר אידלמן מבשל עם אוממיקס. צילום: אמיר מנחם

חברת מלח הארץ  השתתפה בתערוכת 2018 IFT Food Expo – תערוכת המזון הבינלאומית שהתקיימה ב- 15-18 ביולי בשיקגו, בה הציגה פריצת דרך נוספת של האוממיקס – פיתוח באמצעותו הצליחה לייתר את הצורך במונוסודיום גלוטומאט (MSG) ברטבים ובממרחים מוכנים, כמו גם במוצרי מזון מעובדים נוספים.

לשם כך גייסה מלח הארץ את השף אושר אידלמן, אשר ליווה אותה בתערוכה. אידלמן הכין והגיש מנות טריות, עם ובלי אוממיקס, ובדרך זו יכלו הטועמים לעמוד על יתרונו של האוממיקס, המבוסס על תמציות צמחיות ומלח ים ומאפשר הפחתה ניכרת של נתרן וסוכר במוצרי מזון מוכנים ובמנות המוגשות במסעדות. זאת, תוך שימור ושיפור הטעם ותחושת המליחות של המזון. השף אידלמן הדגים כיצד אוממיקס יכול להפחית מלח וסוכר, להחליף את ה-MSG, ולהעצים את טעם המזון.

בין המנות מבוססות האוממיקס שהכין אידלמן והוגשו למבקרים בתערוכה: סלטים עם רטבים מיוחדים, תפוחי אדמה עם רוטב ברביקיו, תערובות שונות לתיבול וראפ ירקות.

ישראל מצליחה בניסיון בו האמריקאים נכשלו

בחברה מציינים, כי כל הניסיונות שנעשו עד כה בארצות הברית במטרה לייצר רטבים מסוגים שונים ללא מונוסודיום גלוטומאט נכשלו. כעת, נמצא הפתרון שפותח על ידי חברת מלח הארץ הישראלית, אשר השלימה ניסויים מרובים של יצירת רטבים עם וללא אוממיקס. ניסויים אלו הוכיחו כי ניתן להשיג הפחתה של נתרן, סוכר ומונוסודיום גלוטומאט ועדיין לשמור על פרופיל הטעם המקורי של הרטבים.

“עבדנו בצורה אינטנסיבית כדי לפצח את הטעם הייחודי של MSG ברטבים השונים”, מסביר דייוויד הארט, מנהל היחידה העסקית של מלח הארץ. “האתגר העיקרי היה להשיג את הטעם הייחודי שיש ברטבים, ללא שימוש ב- MSG. בדומה ל-MSG אוממיקס מסוגל להעצים את הטעם ולספק לצרכנים את אותו הטעם שאליו הם משתוקקים ללא החסרונות הכרוכים בשימוש ב-MSG”.

סינדרום המסעדה הסינית

“סינדרום המסעדה הסינית” הוא מונח שנטבע בשנות השישים ומתייחס אל הסימפטומים שאנשים חווים אחרי אכילת מזונות שתובלו עם MSG, מרכיב שכיח בבישול הסיני. כיום, הסימפטום מוכר כתסמין MSG. תסמין זה כולל לעיתים קרובות כאב ראש, הסמקה והזעת יתר.

צרכנים רבים טוענים שהם סובלים מתופעות לוואי כאלה כתוצאה משימוש ב- MSG ולכן נמנעים מהמרכיב. זה גרם ל-MSG להיתפס כמרכיב שלילי. “מכיוון שהאוממיקס עשוי מרכיבים טבעיים בלבד – תמציות ירקות ומלח ים, עם תווית נקייה (CLEAN LABEL), הוא אינו מעורר סימפטומים שליליים לצרכנים”, מציין הארט.

IFT – המכון לטכנולוגיית מזון, נוסד בשנת 1939 ומחויב לקידום המדע של מזון. מדובר בחברה מדעית ללא מטרות רווח, עליה נמנים יותר מ-17 אלף חברים מ-95 מדינות, המפגישה בין מדעני מזון, טכנולוגיה ואנשי מקצוע מן האקדמיה, הממשלה והתעשייה בעולם. תערוכת IFT Food Expo  היא תערוכה של ארגון ה-IFT שהתקיימה במחצית יולי בשיקגו, אילינוי, שבארה”ב. יותר מ- 1,200 חברות הציגו ליותר מ-20 אלף מבקרים מרחבי ארה”ב והעולם.

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*