ייצוגית נגד 23 יצרניות או יבואניות של מוצרים ארוזים: הפרו את חוק האריזות

לדברי המבקשים, המשיבות נמנעות במשך יותר מ-6 שנים מיום כניסת החוק לתוקף מלבצע מחזור מוכר של פסולת האריזות של המוצרים הארוזים או אריזות השירות שייצרו או שייבאו, בשיעורים הקבועים בחוק

מקור: pixabay
מקור: pixabay

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של עשרות מיליוני שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד 23 יצרניות או יבואניות של מוצרים ארוזים או של מוצרים הנמכרים באריזות שירות. זאת, בטענה להפרת חוק האריזות, בהימנעותן במשך יותר מ-6 שנים מיום כניסת החוק לתוקף מלבצע מחזור מוכר של פסולת האריזות של המוצרים הארוזים או של אריזות השירות שייצרו או שייבאו בשיעורים הקבועים בחוק.

בבקשה נאמר כי המשיבות, ביניהן רשתות גדולות, מייצרות או מייבאות מוצרים ביניהם מוצרי מזון הנארזים באריזות קרטון, נייר, ופלסטיק, וכי בהתאם לחוק האריזות מוטלת עליהן החובה להתקשר עם גוף מוכר (נכון להיום פועל בישראל גוף מוכר אחד: ת.מ.י.ר.- תאגיד מחזור יצרנים בישראל) לשם ביצוע מחזור מוכר של פסולת האריזות של המוצרים הארוזים או של אריזות השירות שייצרו או ייבאו מסך משקל האריזות החד פעמיות של המוצרים מאותו סוג חומר שמכרו.

המבקשים, אלישיב פרנקל, בנצי בן שוהם, וצחי פנטון, מציינים בבקשה כי בניתוח כלכלי שערך המשרד להגנת הסביבה נמצא, שניצול יעיל של פסולת באמצעות מחזורה עשוי להביא לתועלת כלכלית של כ-340 מיליוני שקלים בשנה. בבקשה נאמר, כי היות שחוק האריזות נכנס לתוקפו ביולי 2011 הרי שהנזקים שנגרמו לבתי האב בישראל מהמשיבות ומיצרנים ויבואנים נוספים שאינם מקיימים את הוראו החוק עומדים על כ-2 מיליארד ו-40 מיליון שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*