ייצוגית נגד שופרסל בטענה להטעיית לקוחות במסגרת פרסום שיווקי על קופונים לעידוד קנייה באתר המקוון

בבקשה מצוין כי שופרסל מטעמיה שלה ממתגת חלק מהקופונים הללו כ"קופונים אישיים" וחלק כ"קופונים נוספים", אך בכל מקרה כל סוגי הקופונים אצלה ניתנים למימוש רק למי שהיא בחרה באופן ספציפי להעניק לו זכאות לאותו הקופון

אתר שופרסל on line

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד שופרסל בטענה להטעיית לקוחות במסגרת פרסומים שיווקיים מטעים אודות קופונים שנועדו לעודד לבצע רכישות בחנויותיה או באתר הסחר המקוון שלה – שופרסל אונליין.

בבקשה נאמר כי שופרסל נוהגת לבצע פרסומים ממומנים בפלטפורמות השייכות לתאגיד מטא: פייסבוק ואינסטגרם המציעים “קופונים” ובהם הטבות שונות: “קופונים” המציעים הנחות בסכומים שונים אם הצרכן יבצע קנייה בסכום שהגדירה שופרסל, וכן “קופונים” המציעים הנחות ברכישת מוצרים ספציפיים שהגדירה שופרסל.

המאפיין המשותף של כל הפרסומים הללו, נאמר בבקשה שהוגשה על ידי צביה מרים קליין, תושבת בני ברק, הוא שמדובר בקופונים שאינם ניתנים למימוש על ידי כלל הלקוחות הנחשפים אליהם, אלא הם ניתנים רק ללקוחות ספציפיים המקבלים את הקופונים בדואר או באמצעות האזור האישי באתר של שופרסל, ולכן רק הם זכאים לממש את ההנחות הכספיות שמוצעות בהם.

לטענת המבקשת, על אף האמור בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, מוצגים הפרסומים השיווקיים הללו לכלל האוכלוסייה, ולחלופין – ללקוחות שונים ובהם לקוחות שאינם נמנים על אותם הלקוחות להם ניתנים הקופונים, באופן המטעה לחשוב כי מדובר בקופונים המיועדים לכלל האוכלוסייה.

בבקשה מצוין, כי שופרסל מטעמיה שלה ממתגת חלק מהקופונים הללו כ”קופונים אישיים” וחלק כ”קופונים נוספים”, אך בכל מקרה כל סוגי הקופונים אצלה ניתנים למימוש רק למי שהיא בחרה באופן ספציפי להעניק לו זכאות לאותו הקופון.

כך יוצא שחלק ממקבלי הפרסום מגיעים לבצע רכישה בחנויות שופרסל ובאתר שופרסל אונליין בעקבות הפרסומים השיווקיים הללו, ומתוך הנחה כי הם זכאים לממש את הקופונים הללו, ואולם בדיעבד הם מגלים (או לא) כי הם אינם זכאים להטבות המוצעות באותם הקופונים.

לדברי המבקשת, מתכתובת אותה ניהלה עם שופרסל התחוור לה כי מדובר במדיניות פרסום כללית ועקבית של שופרסל, וכי שופרסל נוהגת לבצע פרסומים ממומנים לצרכנים שאינם זכאים לקופון כלל. בבקשה נאמר כי לעמדתה של שופרסל, כאשר מבוצע פרסום ממומן -” הפרסום בפייסבוק מפורסם לכולם” ו-“כל עוד לקוח לא קיבל ספציפית אליו בצורה פרטנית את הקופון במייל או בהודעה לנייד, אז אין לו את הקופון במשתמש”. דהיינו, שופרסל הודתה כי היא מבצעת פרסומים מטעים בדמות קופונים שאינם קיימים אצל כל מי שמקבל את הפרסום, ולכן ציבור זה אינו יכול לממשם אף שהפרסום נשלח אליו והוצג לו כאילו הוא יכול לממשו.

אשר על כן מתבקש ביהמ”ש לחייב את שופרסל לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בגין נזקיהם הממוניים המתבטאים באי קבלת השובר שהובטח להם, ונזקיהם הבלתי ממוניים המתבטאים ברגשות שליליים של כעס, תסכול ועוגמת נפש, אותם חשו אותם הצרכנים לאחר שהבינו כי לא יוכלו לקבל את ההנחה בטרם הרכישה.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*