ייצוגית נגד רשת רמי לוי בטענה שחברי המועדון לא קיבלו הנחות כמובטח

לדברי המבקש, הוא סבר תחילה כי מדובר בטעויות תמחור נקודתיות, אלא שמבדיקות שערך ולאחר בדיקה עם שירות הלקוחות של רמי לוי התברר לו להפתעתו, כי מדובר בתופעה ידועה. לטענתו, כדי ליהנות ממחירי המבצע יש לוודא שהקופאי הזין למערכת באופן ידני כי הוא חבר מועדון

כרטיסי מועדון רמי לוי. צילום מסך, אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בשמם של כל לקוחותיה ששילמו עבור קנייתם בכרטיס האשראי של מועדון “רמי לוי” ולא קיבלו את הנחות המועדון להן היו זכאים.

במבוא לבקשה, שהוגשה על ידי זאב בנט, נאמר כי עניינה בהחלטת רשת הקמעונאות רמי לוי לעשות דין לעצמה ולהפר את הוראות חוק הגנת הצרכן וההסכם עם לקוחותיה. זאת, כאשר מנעה מלקוחותיה ליהנות מתנאי המבצעים שפרסמה למשלמים בכרטיס האשראי של מועדון “רמי לוי” למרות שהם שילמו בכרטיס האשראי כנדרש.

כך נאמר בבקשה, כי רשת רמי לוי הציעה בפרסומיה מחירי מבצע ייחודיים למגוון מוצרים, וזאת בתנאי שהרוכש ישלם בכרטיס האשראי, אלא שלמרות שלקוחותיה שילמו בכרטיס האשראי, הם לא נהנו ממחירי המבצע.

לדברי המבקש, הוא סבר תחילה כי מדובר בטעויות תמחור נקודתיות, אלא שמבדיקות שערך ולאחר בדיקה עם שירות הלקוחות של רמי לוי התברר לו להפתעתו, כי מדובר בתופעה ידועה וככל הנראה מכוונת, מתוך מטרה לגרוף רווחים קלים, מתוך הנחה שהלקוחות לא ישימו לב אליה.

לטענת המבקש, הוא גילה כי בכדי ליהנות ממחירי המבצע לא רק שמוטלת עליו החובה לשלם בכרטיס האשראי, אלא לוודא שהקופאי הזין למערכת באופן ידני כי הוא חבר מועדון. לדבריו, בלא שהקופאי עשה זאת נמנעה ממנו האפשרות ליהנות מתנאי המבצע וזאת למרות שהוא מזוהה בקלות באופן אוטומטי כחבר מועדון, שהרי הוא משלם באמצעות כרטיס האשראי של המועדון.

המבקש מדגיש, כי רשת רמי לוי לא הציגה תניה זו בפרסומיה, בדיוק להפך, ובמקום לאפשר ללקוחותיה ליהנות ממחירי המבצע ללא כל תנאי מלבד תשלום בכרטיס האשראי, מנעה זאת מהם וחייבה אותם במחיר ה”רגיל” של המוצרים במקום במחיר “המבצע”, אלא אם הקופאי הזין למערכת שהם חברי מועדון.

לדברי המבקש, בהנחה שמרנית, לפיה כל אחד ממחזיקי כרטיס האשראי ניזוק לאורך השנים בסכום ממוצע של 10 שקלים בלבד, בהכפלת הסכום במספר חברי הקבוצה מובן כי מדובר בסכום מצרפי העולה על 2.5 מיליון שקל ועל כן נמצא בסמכות בית המשפט המחוזי.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*