ייצוגית נגד רשת פרש מרקט בטענה לפגיעה בשכרם של עובדיה

בתביעה נטען לפגיעה בשכרם של העובדים על ידי תשלום שכר, ימי מחלה, ימי חגים, ופדיון ימי חופשה שנתית באופן מופחת, בשל פיצול השכר לרכיבים פיקטיביים, וכן כמות שעות נוספות מופחתות בשל תקן שעות נוספות שהרשת המציאה לעצמה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-32 מיליון שקל הוגשה כנגד רשת המזון פרש מרקט בעלת כ-41 סניפים ברחבי הארץ והמעסיקה יותר מ-1,800 עובדים. זאת, בטענה לפגיעה בשכרם של עובדיה על ידי תשלום שכר, ימי מחלה, ימי חגים, ופדיון ימי חופשה שנתית באופן מופחת, בשל פיצול השכר לרכיבים פיקטיביים, וכן כמות שעות נוספות מופחתות בשל תקן שעות נוספות שהרשת המציאה לעצמה, בניגוד לכל דין.

עוד נטען בבקשה, שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על ידי אברהם פלקון, עובד לשעבר בסניף הרשת בפתח תקוה, כי רשת פרש מרקט פודה לעובדים באופן כפוי ימי חופשה שנתית בכל שנה בחודש כאשר עד לשנת 2020 לא נזקפו כשכר קובע, על אף שהעובדים היו זכאים לממש את ימי החופשה הצבורים בחופשתם האמיתית.

לטענת המבקש, הרשת חישבה בחסר את השעות הנוספות המגיעות לעובדים בשל תקן שהמציאה בו שעות הבסיס גדולות יותר מהשעות לפי דין ולפי חישוב חודשי במקום יומי ושבועי. כמו כן, זכאים העובדים להשלמת שכר הבסיס השעתי אשר נפגע עקב פיצולו לרכיבים פיקטיביים, להפרשים עבור פדיון ימי חופשה, חגים, וימי מחלה ששולמו בחסר, תוספת גמול שעות נוספות על חלק המשכורת שנרשמה פיקטיבית ב”משכורת 13″, “ביגוד” ו”וותק”.

לטענת המבקש רשת פרש מרקט ניצלה את חולשתם, חוסר בקיאותם וחששם של העובדים לאבד את עבודתם, על מנת שלא לשלם להם את הזכויות המוקנות להם לפי דין.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הרשת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*