ייצוגית נגד רשת מגה בטענה להצגת מוצרים שאינם בפיקוח בקטגוריית “מוצרים בפיקוח”

נטען בבקשה כי לא זו בלבד שמגה מציגה מוצרים שאינם נמצאים בפיקוח תחת קטגוריית "מוצרים בפיקוח" באופן מטעה אלא שהיא אף מגדילה ומתמחרת מוצרים אלו, שלכאורה נמצאים בפיקוח, במחיר גבוה

אתר מגה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת המרכולים חברת מגה קמעונאות (אצל יינות ביתן) המפעילה רשת מרכולים תחת מותגים שונים כגון: מגה ומגה עיר, בטענה להטעיה מערכתית ומתמשכת על ידי הצגת מוצריה תוך יצירת מצג שווא לצרכניה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נאמר כי מעשי ההטעיה של מגה נחלקים לשני נדבכים: ראשית מגה קמעונאות מציגה את מוצריה באופן מטעה, באתר המכירות המקוון המופעל על ידה באופן בו נחזים אותם מוצרים למוצרים שמחירם נמצא תחת פיקוח ממשלתי. מעשה ההטעיה מתבצע כך: מגה ממקמת מוצרים אשר אינם נמצאים בפיקוח ממשלתי בקטגוריית “מוצרים בפיקוח”, האמורים להימכר במחיר הנמצא בפיקוח ממשלתי הידוע כמחיר זול ומשתלם יותר לצרכן. אלא שחרף מיקומם תחת הקטגוריה המטעה כאמור של מוצרים בפיקוח, אין המדובר כלל במוצרים הנמצאים בפיקוח ולמעשה המדובר במוצרים רגילים שאינם מצויים בפיקוח כלשהו.

וכך, במסגרת אותו נדבך הטעיה, עת מגיע הצרכן התמים לקטגוריית “מוצרים בפיקוח” באתר המכירות המקוון של מגה (מגה Online) ומבקש לרכוש מוצר הנמצא בפיקוח שכידוע נמכר במחיר זול יותר, הוא מוצא עצמו רוכש מוצר שמחירו אינו נמצא בפיקוח ובמחיר גבוה יותר, וזאת בגין מצג השווא המטעה של מגה.

שנית, נטען בבקשה כי לא זו בלבד שמגה מציגה מוצרים שאינם נמצאים בפיקוח תחת קטגוריית “מוצרים בפיקוח” באופן מטעה אלא שהיא אף מגדילה ומתמחרת מוצרים אלו שלכאורה נמצאים בפיקוח במחיר גבוה מהמחיר המפוקח. ללמדך אף אילו היה מדובר במוצרים הנמצאים בפיקוח, מגה מטעה את צרכניה בעניין המחיר המקסימלי הניתן לגבות עבור מוצרים אלו.

לדברי המבקשת דניאל בטיטו, מעשי ההטעיה שמבצעת מגה הינם חמורים ומקוממים במיוחד ופוגעים בזכויות צרכניה הרבים לקבל את מלוא המידע על אודות המוצרים אותם הם רוכשים ולבצע השוואה מלאה וממצה בין מוצריה השונים של מגה.

תגובת מגה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*