חוויות של קרניבורים במעשנה בינוב / מאת טלי ברנר

הרבה בשר משובח ויין ללא הגבלה. במקום סכינים קיבלנו סינרים - אכילה בידיים נותנת לטעם להתפוצץ בפה במלוא עוזו ללא התיווך המתכתי של הסכו"ם – מומלץ

ירקות מהמעשנה. צילום: טלי ברנר
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

כשזיו רודר, האיש והמעשנה, מזמין למשתה אבירים, הוא מתכוון להרבה בשר משובח ויין ללא הגבלה. רודר לא חוסך, לא במגוון ולא בכמויות. כל נתח מטופל באהבה, מקבל את זמן העישון והתיבול הייחודי לו. מסדר אבירי הגריל הוזמן למשתה אבירים. הפעם לסעודה של קרניבורים בינוב.

ארבעה שולחנות אבירים הוצבו בתוך סבך שיחים ים תיכוני – אלו נתנו מחסה מן השמש הלוהטת של תחילת הקיץ. על מסעד הכיסא הונח סינר שיחסוך כתמים מהבגדים וגם ישמש לניגוב הידיים. אכילה בידיים נותנת לטעם להתפוצץ בפה במלוא עוזו ללא התיווך המתכתי של הסכו”ם – מומלץ.

בכניסה הוגש לנו קוקטייל צונן של אשכולית אדומה וקמפרי, שצינן את הגוף מהדרך ועירבל את האוירה. גם מתאבנים קלים כשאנו מוקפים בבועות סבון שמחות שמילאו את האוויר. את הבועות הפריחו ספורטאי אקרובטיקה אווירית, שבהמשך יפתיעו בביצועים וירטואוזיים כשהם תלויים בין ענפי העצים על בדי סִיטו∙ – רצועות בדי משי צבעוניים – ועל טבעות.

בפינת החצר, בניצוחו של רודר, מתחילים לפרוס נתחי בשר שיוצאים לאיטם מן המעשנה. כל נתח עושן בדיוק במידה הנכונה, בין שלוש ל-17 שעות. הנתחים נחתכים ומוגשים בגודל נוח לאכילה.

עופות שחורים, ישר מהמעשנה. צילומים: טלי ברנר

ראשון מגיע בשר בקר לאחר עישון של 16 שעות. מרקם מלא, רך נעים ללעיסה – לא צמיגי. אל שולחן החיתוך ממשיכים ומגיעים עופות שחורים. הם עושנו 5-7 שעות, שחומים ועסיסיים. טעמי העישון מועצמים עם שום שחור, שהוא שום שעבר טיפול תרמי של מספר חודשים בטמפרטורה מבוקרת וקיבל טעם קרמלי. חלקי העוף הונחו על מתקני חימום, לשמור על חומם ולאפשר אכילה נינוחה. ההנחייה היא לא למהר.

שוק טלה

שלישי מגיע נתח הקצבים. השריר החזק ששמור למביני העניין ו”הקרובים לצלחת”. העישון האופטימלי עבורו הוא שעתיים עד שלוש. הטעמים עוד התעצמו בטבילה ושהייה מוקדמת בוויסקי מעושן. הטעם הייחודי הוא בליווי ניחוח הוויסקי ממכר.

ועכשיו החך רוצה לנוח. נחים עם ירקות מהמעשנה. בטטות, תפוחי אדמה, גזר וסלק – ירקות שורש, אלו התפתחו בתוך האדמה ושאבו ממנה את אופיים הכבד. לצידם כרוב סגול שמתקלף אל החיך.

החך רוצה לנוח. ירקות מהמעשנה

בהמשך הגיעו שוק טלה, סינטה של עגלת בלאק אנגוס. הסינטה פונקה בקפה וצ’ילי. וגם אסאדו – כל נתח מטופל ומתובל עם הבנה ותשומת לב.

לאחר שמונה מנות בשר, השולחנות מפונים ועל השולחן נפרסות יריעות אלומיניום מבריקות שמזכירות לי מסלולי נחיתה. ההפתעה לא איחרה לבוא בדמותה של וריאציה לפבלובה מפורקת. עשירה בטעמי שמנת. מרנג, פירות יער, מנגו ושוקולד.

כבר עברו שלוש שעות התענגות על בשר. אבל את המנה האחרונה קשה היה להפסיק לאכול.

קינוח מורכב ומפורק על השולחן

חוויה מיוחדת לקרניבורים, מאתגרת ומענגת גם למיומנים שבינינו – במעשנה של זיו רודר בינוב.

נדרש להזמין מראש.


הכותבת היא מהנדסת מזון, מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל וחברה במסדר אבירי הגריל מאז 2009 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*