זהות זרה – דרמת מעוררת תאבון בקולנוע וירטואלי

סיפור מרגש על הגירה, על יחסים אנושיים, נאמנות ובעיקר על אוכל אהוב, על איטריות סובה-כוסמת, שהכנתן המיוחדת, בישולן והגשתן הם בלב הסרט. הסרט חושף את האהבה הרבה של היפנים לאטריות הללו

מתוך הסרט זהות זרה. צילום: באדיבות "קולנוע חדש"
זהות זרה צילום: באדיבות קולנוע חדש

חודשים ארוכים אנחנו בבית, סרטים חדשים לא יוצאים לבתי הקולנוע כיון שבתי הקולנוע סגורים ועדיין אין שום צפי לפתיחתם. דניאל מלמד, מבעלי חברת ההפצה קולנוע חדש וקולנוע כוכב ברמת השרון, החליט להעלות חלק מן הסרטים שזכויות ההקרנה נמצאות בידו למסגרות ה-vod של יס, הוט וסינמטק תל אביב.

מדי חודש יעלה באולם הווירטואלי סרט מתוך הקטלוג של קולנוע חדש. את החגיגה הקולנועית יפתח הסרט היפני / סיני של הבמאי קיי ציקרואה – זהות זרה (Complicity), שיעלה החל מן ה-8 באוקטובר. בתפקיד הראשי מופעי השחקן היפני טסטויה פוגי’י – כוכב סרטיו הנודעים של נגיסה אושימה, אמפריית החושים ואמפריית התשוקה.

זהו סיפור מרגש על הגירה, החיפוש אחר חיים טובים יותר, על יחסים אנושיים, נאמנות ובעיקר על אוכל אהוב, על איטריות סובה-כוסמת, שהכנתן המיוחדת, בישולם והגשתן הן בלב הסרט. הסרט חושף את האהבה הרבה של היפנים לאטריות הללו.

צ’אן ליאנג , צעיר סיני, עוזב את ביתו ואת משפחתו כדי לחפש חיים טובים יותר ביפן. אולם כאשר הוא מגיע ליפן חלומותיו נגוזים והוא חווה את הקשיים הרבים שנערמים עליו מעצם היותו מהגר לא חוקי. בעקבות טעות בזיהוי, מגיע צ’אן לראיון עבודה במסעדת משפחתית קטנה, המתמחה בבישול אטריות סובה יפניות מסורתיות. הוא הופך להיות שוליה לטבח הראשי והמבוגר ולומד לא מעט על בישול, החיים ובעיקר על עצמו. השאלה הגדולה היא, מה יקרה כאשר סודו יתגלה.

הסרט זהות זרה מהווה שיתוף פעולה ייחודי קולנועי בין יפן וסין. הסרט הוקרן בפסטיבל ברלין 2019, במסגרת תחרות סרטי קולינריה, וכן בפסטיבל טורונטו, בבוסאן ובפסטיבל טוקיו שם זכה בתואר חביב הקהל.

דברי הבמאי: “הסרט הזה הוא על יחסים אנושיים, על בחור צעיר הבורח באופן קבוע מן המצבים בו הוא נמצא ומספר אנשים המוכנים להתערב בחייו. רציתי לבנות פורטרט מלא של הדמויות הללו. ודרך הפורטרט ניסיתי לחשוב על הדבר הבא: איך גבר או אישה יכולים לצור את הזהות שלהם ויכולים להגדיר את עצמם באמצעות יחסים עם אנשים אחרים?

“בסרט מהגר בלתי חוקי מסין הופך למבודד חברתית ביפן. יום אחד הוא מחליט להפוך לאדם אחר מתוך הייאוש הרב שלו ממלחמת הקיום, וכאן ניתן לומר במילים אחרות שבסרט הזה בחור שאיבד את שמו יכול למצוא אותו מחדש או אולי לא. יש בי איזה שהיא התנגדות למה שקורה בימינו אלה בהם אנחנו מוצפים באינפורמציה ואנשים מגלים פחות ופחות עניין באחר. יש פתגם יפני עתיק שאומר ‘מי שחושש לטבוע לא מתקרב לבארות’. אבל אנשים מגלים שהם מוקפים בהרבה בארות. הדרך הבטוחה לחיות בשלום היא להימנע ממעורבות. למען האמת בתהליך פתוח התסריט אנשים שאלו אותי: ‘מה מנע את הזקן להתקשר אל הגיבור הראשי’ ובכל פעם עניתי את אותה תשובה, ‘לא איזה שהיא סיבה הגיונית, רק האנושיות שלו’. ובכל התהליך ראיתי שהדמויות מתקרבות כל פעם אל הבאר למרות שהן יודעות שהן יכולות לטבוע”.

קאי צ’יקאורה החל את הקרירה שלו כיוצר קולנוע בשנת 2013. שלושת סרטין הקצרים הראשונים השתתפו בפסטיבלים שונים בעולם וזכו בשלל פרסים. זהו סרטו העלילתי הראשון.

הצלם יוקה ימאזקי עבד עם הבמאי היפני קורה אדה במרבית סרטיו הראשונים, צילם שבעה מסרטיו, בהם “החיים שאחרי”, “לפני הסערה”, “המשאלה” ועוד. כמו כן צילם עבור נעמי קווסה בראשית דרכה ועוד סרטים יפניים רבים.


בימוי, תסריט, עריכה והפקה: קיי ציקאורה (Kei Chikaura)

צילום: יוטקה ימאזקי

עיצוב הפקה: קיוקו הייה

מפיקים שותפים: נאי האן , ווי הו

משחק:

יולאי לו, Yulai Lu

טטסויה פוג’י, Tattsuya Fugi

סאיו אקסאקה – Sayo Akasaka

קיו מטסומוטו – Kio Matsumoto

יפן סין – 2018, (116 דקות, יפנית, מנדרינית, תרגום לעברית ואנגלית), הפצה בישראל – קולנוע חדש.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*