החברה המפעילה של קפה מונטי בת”א מבקשת צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני

זאת, על פי הבקשה, בשל חשש ממשי של הדירקטור היחיד של החברה ובעליה, ג'ו אנדרו מקקורמק, כי מנהלה פועל באופן שיש בו כדי להביא לפגיעה בחברה ובנושיה, ובשל ראייתו כי במתכונתה וניהולה הנוכחיים אין לחברה תוחלת עסקית חיובית

קפה מונטי. צילום: E-food

חברת לו פיי קופי העוסקת בהפעלת בית קפה בשם “מונטי קופי” הממוקם ברחוב מונטיפיורי בת”א, הגישה לבית המשפט המחוזי בקשה דחופה למתן צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני בעניינה. המדובר בבית קפה פופולארי ושוקק במרכזה של העיר.

זאת, על פי הבקשה, בשל חשש ממשי של הדירקטור היחיד של החברה ובעליה, ג’ו אנדרו מקקורמק, כי מנהלה מיכאל ניצן פועל באופן שיש בו כדי להביא לפגיעה בחברה ובנושיה, ובשל ראייתו כי במתכונתה וניהולה הנוכחיים אין לחברה תוחלת עסקית חיובית.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי ניצן, שהצטרף לחברה כמנהלה בחודש ינואר 2021, עושה בחברה כבתוך שלו תוך שהוא פועל למיטב ידיעת מקקורמק באופן שאינו עולה בקנה אחד עם חובת הנאמנות שלו כלפי החברה וכלפי נושיה על פי דין.

החברה מדגישה כי בקשתה זו מוגשת כצעד אחרון ומשכלו כל הקיצין מצידו של בעליה לייצוב החברה ולהבאתה לניהול עסקי תקין ללא הצורך בפנייה לבית המשפט.

בבקשה נטען כי המנהל הביצועי שלה הרחיק את מקקורמק (שפת אימו היא אנגלית) מכל מעורבות בפעילות העסקית, מכל קבלת מידע על החברה ופעילותה, ומכל יכולת פיקוח ובקרה על התנהלות החברה.

עוד נטען בבקשה, כי משום מה הרווח של החברה בין החודשים ינואר-אוקטובר אשתקד שהסתכמו בכ-573 אלף שקל, אינו מבוטא בחשבון הבנק שלה. בנוסף, ממידע שהגיע למקקורמק באמצעות תדפיסי כרטיס האשראי ומרישומי חשבון הבנק של החברה, עולה כי ניצן ביצע בעת האחרונה תשלומים חריגים המעוררים ספק אם הם שולמו במהלך העסקים הרגיל של החברה ולטובתה.

בבקשה נאמר עוד כי המנהל ביצע פעולות כספיות אשר על פניהן נראות תמוהות ומעוררות חששות באשר לאופן ניהול החברה על ידיו, פעולות הדורשות בירור והבהרה, שכן הן נחזות כפעולות בלתי תקינות.

בבקשה נאמר עוד, כי כי ניסיונותיו של מקקורמק לייצב את החברה ולהביאה לניהול נאות עלו בתוהו, וכי למיטב ידיעתו של מקקורמק, אשר לאורך תקופה ארוכה הוסתרה ממנו התנהלותו של המנהל, החברה היא חדלת פירעון ואינה מסוגלת לשלם לנושיה את מלוא חובותיה הנאמדים במאות אלפי שקלים לנושיה.

אשר על כן התקבלה על ידה ההחלטה למתן צו פתיחת הליכים בעניינה לפי חוק חדלות פירעון, ולמינוי נאמן זמני אשר יקבל לידיו את מלוא סמכויות הניהול, שכן התנהלותו של ניצן פוגעת בה ובנושיה.

עד למועד הדיון בבקשה שנקבע ליום ב’ בשבוע הבא, מתבקש ביהמ”ש לאסור על ביצוע של כל דיספוזיציה בנכסי החברה ועל עיכוב ההליכים המשפטיים ככל שמתנהלים.

לא ניצן היה להשיג את תגובת המנהל עד כה.

קפה מונטי בתל אביב. צילום: E-food

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*