איך אתם רוצים את הסינטה שלכם / טלי ברנר

לא כל חברי מסדר אבירי הגריל היו מאושרים מבחירת מסעדת הטרקלין לאירוע, אך חברת המסדר הוותיקה טלי ברנר סבורה שהמפקפקים במסעדה טעו

פרוסות סינטה. המנה מלווה בצלחת ובה חלוק נחל שחור
פרוסות סינטה. כולם מקבלים את המנות במידת עשייה rare

“כמעט כל הסועדים הישראלים שנשאלים במסעדה מה מידת העשייה של הסינטה שתוגש להם, יגידו medium, אבל באמת הם רוצים well done בעוד שמידת העשייה הנכונה היא בכלל rare” – כך, לדברי יוסי בן-אודיס ממסעדת הטרקלין. חכו לפתרון האולטימטיבי והמפתיע שלו.

מבנה עתיק וקסום בנווה צדק. מסעדת הטרקלין
מבנה עתיק וקסום בנווה צדק. מסעדת הטרקלין. צילומים: E-food

הגענו למסעדת הטרקלין הממוקמת בבניין ישן עם רצפות מקוריות מצוירות בהדפסי שטיח וציורי קיר מקוריים. המבנה הוקם בנווה צדק שבתל אביב, לפני כמאה שנה, עבור החיילים הבריטיים ששרתו בפלשתינה. הקומה הראשונה שימשה כאולם ריקודים, בר ומסעדה ובקומות העליונות היו חדרים. עד היום האווירה מהפנטת ובדמיון אפשר לראות את לובשי המדים חובקים נערות מקומיות חטובות ורוקדים באוויר רווי אלכוהול ועשן (למי שלא ראה את ההצגה המורדים של הקאמרי, מומלץ להבנת האווירה).

בן-אודיס, סומליה, הוא הבעלים והרוח החיה מאחורי מגוון קונספטים יחודיים לו – קולינריים, חברתיים וגם שיווקיים. הוא מקבל את פנינו ומספר על ראשית דרכו בחצור הגלילית, דרך התחנה המשמעותית בחייו בוורד הגליל ועל החלום להגיע לעיר הגדולה ולעשות את הכי טוב שהוא יודע ביין ובקולינריה. והוא עושה זאת עם המון התלהבות ומשלב ערבי קולנוע וקולינריה שמערבבים את כל החושים, עם החושניות שעוטפת אותך מיד עם הכניסה למסעדה.

בליל קיץ לוהט נכנסנו למסעדה הממוזגת, המציעה תפריט עשיר של בשרים ויין והכל על טהרת כחול-לבן, ייצור מקומי (קונספט ראשון). במהלך הערב טעמנו מנות שהוכנו ממיטב חומרי הגלם שמיוצרים בארץ, החל ממגוון היינות, המגיעים מעשרות יקבים שהוקמו בארץ, ונמשך בבשר מבקר מקומי שגדל במרעה חופשי ברמת הגולן, וכמובן ירקות, עשבים ופירות מקומיים.

מנות פתיחה במסעדת הטרקלין
מנות פתיחה במסעדת הטרקלין

וכשמדובר ביין – בן-אודיס תמיד ייתן הזדמנות ליקב חדש, לא מוכר. היין חייב להיות טעים, אבל חשוב שהוא ישראלי ועדיין לא מפורסם (קונספט שני) – לא יימזג פה יין מיקבים גדולים ומבוססים.

שני יינות הוצעו לפתיחת הערב – קברנה סוביניון של שאטו דה-גליליי – פנטסטי, מלא טעמים, נקי מטעמי לוואי ומאוד נעים, וגוורצטרמינר לחובבי הלבן.

מוצע מגוון של מנות ראשונות טעימות. הטעמים אינם חדשים או יוצאים מהכלל – אך טובים. הן כללו פטה כבד בטעם פירותי במרקם אוורירי, עדין וקיצי, קרפצ’יו סינטה עם ירקות שהיה רענן ומלא בטעמים, חציל בטחינה ולחם הפרנה ריחני הוגש לשולחן.

שתי מנות עיקריות לבחירה : פרוסות סינטה ופרוסות ווגיו – כולם מקבלים את המנות במידת עשייה rare (קונספט שלישי) בצריבה חיצונית מינימלית שמשאירה את פנים הפרוסה בצבע אדום עז.

כולם מקבלים את המנות במידת עשייה rare
המנה מלווה בצלחת ובה חלוק נחל שחור ולוהט

כדי שהסועד יוכל לאכול בדיוק ברמת העשייה המתאימה לו ובטמפרטורה שנעים לו לאכול, המנה מלווה בצלחת ובה חלוק נחל שחור בטמפרטורה של 300 מעלות (לא לגעת). כל פרוסת בשר תקבל מעתה טיפול אינדיבידואלי-אישי לפני שתוגש לפה.

גם מנות הקינוח לא אכזבו: מלבי טוב, סורבה אגוזים מפתיע וכדור שוקולד עשיר.

לא כל חברי מסדר אבירי הגריל היו מאושרים מבחירת הטרקלין לאירוע, אך אני בטוחה שאחזור לטרקלין לחוויית ה”ארוחה מהסרטים” (קונספט רביעי), המוצעת מספר פעמים בשבוע ובה מוגשות המנות המצוינות של המקום בשילוב הקרנת קטעים מסרטי אוכל מוכרים. המנות מתכתבות עם המוקרן על המסך.

בארוחה שלנו זכינו גם להקרנת קטעים הומוריסטיים, שליוו את הארוחה בפרצי צחוק רועמים, וכבר אמרתי, האווירה – אין כמו אווירה לגרום לכל ארוחה להשתדרג ולענג עוד.


מסעדת הטרקלין

רחוב היכל התלמוד 4 תל אביב

02-5660013

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*