אגרו-משוב: תחרות העגבנייה הטובה ביותר וגם רחפנים ייעודיים לחקלאות / מאת טלי ברנר

עגבניית טעם שחורה/ צילומים: טלי ברנר
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

תערוכת אגרו-משוב – AgroMashov2021התקיימה לראשונה בירושלים, בבנייני האומה. הייתה התרגשות גדולה עם פתיחת האירוע הגדול ביותר של עולם החקלאות בישראל, לאחר עידן הקורונה. התערוכה מציינת 30 שנה להיווסדה. הוצגו בה זנים ופיתוחים חדשים של פירות וירקות, טכנולוגיות מתקדמות להשקייה, רחפנים מיוחדים לחקלאות, טרקטורים ורכבי שטח.

התערוכה התקיימה ב-14-15 ביוני בשלושה אולמות מרווחים ובמקביל התקיימו כנסים בנושאים מרכזיים בחקלאות ובמזון, כנס ביטחון המזון במעמד שר החקלאות, כנס בנושא מים – שינוי פרדיגמה של משק מים סגור והתפתחות ענף האבוקדו: האבוקדו הוא המלך.

השנה התקיימה במסגרת התערוכה תחרות העגבניה הטובה והאיכותית בישראל. והעגבניה שנבחרה הייתה עגבניית טעם שחורה מרשימה וייחודית. העגבניה היא מזן YOOM (יש הקוראים לה עגבניום) ויש לה צבע ייחודי ויוצא דופן, שחור-סגול. היא בעלת ניחוח חדש, חמוץ-מתוק ומאוזן. העגבניה מאופיינת בטעם אוממי ותחושת טריות.

מילונים בטעמים

פגשנו גם ארבעה זני מילונים מפתיעים: ג’סטין, דליסיה, רובי ומומי. לדליסיה קליפה צהובה וחלקה, הג’סטין כתום ומחביא מתחת לקליפתו קו ירוק סודי. למומי קליפה ירוקה – כולם הוצגו לטעימות ומפליא עד כמה הם שונים בטעמם וכולם מצוינים.

ביתן המילונים. צילומים: טלי ברנר
אבוקדו הוא המלך. קפה אבוקדו

הארגון לחקלאות אורגנית הופיע בביתן גדול ומרשים המייצג את העוסקים בתחום ומשמש כגורם הידע וההדרכה בתחום האורגני. האירגון האורגני הוא הגוף היציג המייעץ למשרד החקלאות בתחום.

ביתן מעניין במיוחד היה ביתן ACIMI – ארגון תרבות ותעשייה בין מרוקו לישראל. כתובת האירגון במרקש מרוקו. אחמד ודוד, נציגי הארגון, עובדים ממשרדם בנצרת, מחפשים קשרים ושיתופי פעולה לקידום החקלאות במרוקו. כולל האלטרנטיבות האורגניות שמאוד מעניינות אותם. הדרישה למוצרים אורגניים במרוקו היא הן עבור השוק המקומי והן עבור שוקי הייצוא של מרוקו.

ברוכים הבאים. הדוכן המרוקאי
ברוכים הבאים. הדוכן המרוקאי

בין המבקרים בתערוכה היו גם נציגים מצפון אמריקה, שמקימים יזמויות לחוות חקלאיות לימודיות, בהן יעדיפו לגדל על פי התקנים האורגניים. גם בישראל בתי הספר החקלאיים מעוניינים ללמד את התלמידים את הגישה האורגנית בחקלאות.

פיטריות וחיוכים. צילומים: טלי ברנר

פטריות בטעם שווארמה

מרינה, החברה הגלילית שהפכה את גידול הפיטרות לאמנות והנגישה לצרכנים פיטריות טריות כל השנה, כבר מאוד מוכרת בכל בית בישראל. החברה הציגה מגוון רחב של זנים כולל אופציות לעיבוד תעשייתי. בתערוכה  טעמנו “שווארמה”. שווארמה נחשב לאוכל רחוב הכי מושחת ושומני, אבל חברת מרינה לקחה רק את הטעם האהוב ומציעה מנה בריאה, טבעונית, טעימה מאוד על בסיס פיטריות. אתה מקבל לאפה עם תערובת פיטריות ומוכן להישבע שאתה אוכל שווארמה. לסיום הארוחה תוכל לגשת לקפה אבוקדו או ליהנות מכוס קפה אצל יצרני החלב בישראל, ללא מגבלות כשרות.

ומיהו הפרי הכי ישראלי? אין עוררין לבחירה: הצבר. לפי המיתוס: קוצני מבחוץ ומתוק מבפנים. היום הוא כבר פחות קוצני, יותר ויותר מתוק מבפנים. בחברת חוות אורלי בהנהלת שחר בלום, ממשיכים לפתח את זן הצבר “הסברס האדום”. הזן האדום מכיל מעט מאוד קוצים זעירים והוא אדום ומתוק. לאחרונה קיבל גם אישור אורגני.

משקה סברס

בתערוכה הוצג לראשונה משקה סברס אדום בטעם נפלא וסגולות בריאותיות. למשקה ערך גליקמי נמוך ותכולת סיבים המעודדים את פעילותה התקינה של מערכת העיכול. המשקה מכיל מינרלים חיוניים כמו סידן, ברזל, זרחן, אבץ ואשלגן החיוניים לבריאות הגוף, וגם אבקת צבר מיובשת בהקפאה. המוצר עשיר בוויטמינים, מינרלים וסיבים.

כיף להפגש אחרי חודשים ארוכים.

סברס אדום
משקה סברס אדום

הכותבת היא מהנדסת מזון, עבדה שנים רבות בתעשיית המזון הישראלית וכיום מקדמת את המזון האורגני המעובד בישראל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*