טעימה של יין יוצא דופן

קברנה פראן רזרב - 2012 של יקב בן חיים הוא יין לא כל כך מבוגר, אך תלמיד טוב מתבלט כבר בכיתה א', אולי ב'

בן חיים קברנה פראן רזרב 2012
בן חיים קברנה פראן רזרב 2012
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

בן חיים – קברנה פראן רזרב – 2012

משפחת בן חיים עוברת תהליך יינני כבר הרבה שנים. רות, האימא של כולם ורעייתו של אלי, ספגה את אדי היין בהיותה ילדה קטנה, מאבא שלה, איש כרמל מזרחי באותם הימים הראשונים. מחלת היין עברה בירושה, הראשון שנדבק היה אלי כמובן. עם השנים, הילדים שגדלו באדי היין היו גדולים וליצרנים מומחים בנושא. הרבה שנים עברו מהתחלה הצנועה בבית שברמת גן, השנים עשו טוב למשפחה המורחבת שכולה עוסקת ביין.

אני כותב את שורות אלו לאחר טעימה של יין יוצא דופן, טעימה בזמן הטוב ביותר שהיין הגיע. לא שלא ימשיך להתבגר, אך הפעם הוא היה מושלם. העתיד כמו של כולנו …לא ידוע, למרות שליין טוב סיכויים טובים יותר.

מדברים על זן שלא לעתים קרובות מקבל מקום ראשון בהצגה הגדולה של יינות מוצלחים וגדולים. זאת סיבה מספקת לשים לב לשינוי לטובה שעברו זנים פחות מוכרים או זנים המשמשים כ”יינות מילוי”, זנים המוסיפים מעט מתכונותיהם לממסך הסופי.

קברנה פראן רזרב - 2012
קברנה פראן רזרב – 2012 ממסך חדש המפתיע לטובה

לראשונה, זן קברנה פראן מופיע כמוביל, כיסוד, כגדול בין הגדולים, כזן שרוצה לספר סיפור שלא מוכר ולא ידוע קודם. נכון, הם לא ראשונים, לא בארץ ולבטח לא בחו”ל. הצרפתים, שלפני 60 שנה הזן שלט אצלם בגדול, ממלאים היום את חביותיהם לאורך Vallee de la Loir (עמק הלואר) וב-Saint Emillion אם להזכיר רק שניים מהאזורים המוכרים והידועים. לא לשכוח לרגע את יינות שאטו Cheval Blanc האגדתיים, שברובם יינות קברנה פראן (האדומים כמובן). הממסך של קברנה פראן 2012 של יקב בן חיים מורכב מ-85% קברנה פראן ועוד מעט מרלו, קברנה סוביניון ופטי סירה, ממסך חדש המפתיע לטובה.

נכון, היין לא כל כך מבוגר, אך תלמיד טוב מתבלט בכיתה א’ אולי ב’. היין כבר ב-ד’ ומראה סימנים של הבנה והשתלבות בין הגדולים. לאחר 20 חודשים בחביות עץ אלון חדשות, הוא ספג טאנינים רכים ובו זמנית עגולים, עם הרבה ירוק ברקע, ירוק נהדר ליין מורכב ומאוזן. יין בצבע בורדו יפה עם מעט סגול, הרבה פרי, פטל וניחוחות של סיגליות, מורכב, עדין, חלק, עם סיומת ארוכה ומוגדרת היטב. לחלץ פקק כשעה לפני ההגשה ולא חם מדי, בין 15 ל-17 C. מומלץ עם בשר מכל הסוגים עם דגש על בשר ציד.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*