המלבק “יפרק” היטב את נתחי בשר הגריל

ירדן מלבק 2012 של יקבי רמת הגולן

יקבי רמת הגולן היו מהראשונים שהחלו לגדל כאן את המלבק, הזן הדרום אמריקאי שהפך לסמל היכר של יינות ארגנטינה. גם השנה הפיק היקב את הירדן במסגרת סדרת ירדן היוקרתית והוציא אותו לשוק סמוך לחג הפסח, עדות לפופולאריות ממנה נהנה זן זה גם בישראל בשנים האחרונות.

ירדן מלבק 2012 צילום: ענת לנדאו
ירדן מלבק 2012
צילום: ענת לנדאו

ירדן מלבק 2013 מציג השנה ניחוחות של דובדבן בשל ושזיף יחד עם רמזים לוורדים, טבק וקפה קלוי. זהו מלבק מלא חיות, טעם וגוף מלא.

היין מוכן לשתייה כבר עם צאתו וימשיך להשתבח בבקבוק בשנים הקרובות. ביקב מעריכים שבתנאי אחסון נאותים היין יישמר במיטבו כעשור ויותר משנת הבציר.

החורף שקדם לבציר 2013 הגיע מוקדם יחסית, היה גשום מאוד ולאחריו האביב היה חם יחסית.

גם אם נראה היה שהבציר עומד להקדים, הרי שחודשי יוני ויולי קרירים הובילו לתחילת בציר כשבוע מאוחר מהרגיל. המשך הבציר היה עם טמפרטורות קרירות יחסית. מאפיין נהדר לעונה זו היה היעדר מזג אוויר קיצוני, חם או קר. התוצאה הייתה הבשלה מושלמת ובציר שהסתיים כצפוי בסוף אוקטובר.

ענבי מלבק נבצרו מכרם עינות יונתן, הממוקם בגובה 700 מטרים והוא מהצפוניים ביותר באזור הרמה. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים. האלכוהול ביין גבוה יחסית, 15%. היין היבש שיצר המלבק מאפשר כמקובל בארגנטינה “לפרק” היטב נתחים של בשר בגריל או בדרכי הכנה אחרות.

המחיר: 129 שקל.

מ.א.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*