Sodexo ישראל משיקה קמפיין חדש, בכיכובו של השף אביב משה, להעלאת המודעות לצמצום בזבוז מזון

בקמפיין שיעלה בערוצים הדיגיטליים, מציג השף אביב משה טיפים פשוטים בהשראת הפעילות בחברה, המסייעים בצמצום בזבוז מזון וניתנים ליישום גם במטבח הפרטי

השף משה אביב בקמפיין לסודקסו ישראל. צילום: יח"צ

חברת Sodexo ישראל,  שירותי ההסעדה בארגונים ובמקומות עבודה, משיקה קמפיין חדש בכיכובו של השף הראשי של החברה, אביב משה, להעלאת המודעות בקרב הציבור לצִמְבּוּז” – צמצום בזבוז מזון, תחת הסלוגן “אביב חדש במטבח”. כידוע, בזבוז מזון גורם לנזקים חברתיים, כלכליים וסביבתיים.

בקמפיין החדש, שיעלה בערוצים הדיגיטליים, מציג השף אביב משה טיפים פשוטים בהשראת הפעילות בחברה, המסייעים בצמצום בזבוז מזון וניתנים ליישום גם במטבח הפרטי. כך למשל, קנייה מתוכננת של המצרכים שאנו צריכים, בחירת פירות וירקות איכותיים ללא קשר למראם החיצוני וניצול יצירתי של שאריות מזון במהלך בישול. בנוסף לסרט זה, יעלו סרטונים עם טיפים נוספים מאת שפים של Sodexo ישראל.

לדברי נעמה שלו, מנהלת שיווק ואסטרטגיה, Sodexo ישראל: “צמצום בזבוז מזון הינו חלק משמעותי מהאחריות החברתית והסביבתית המובילה את פעילות הקבוצה הבינלאומית בכל רחבי העולם. אנו מחויבים להמשיך ולפעול למען צמצום בזבוז המזון, הן בפעילות להעלאת מודעות והן בעשייה היומיומית במטבחים שלנו באמצעות טכנולוגיית waste-watch ובאמצעות תכנון יעיל, יצירתיות קולינרית ושיטות בישול חדשניות”.

כזכור, בשנה האחרונה השיקו ב Sodexo ישראל את waste-watch – טכנולוגיה שמאפשרת דיווח וניטור פסולת מזון טרם השלכתו לפח. נתוני הדיווח מספקים מידע בזמן אמת ועוזרים להפוך את הבלתי נראה לגלוי ובכך מאפשרים לזהות הזדמנויות להתייעל ולהפחית פסולת מזון ולדייק את ייצור המזון בהתאם לצרכים באתר תוך שמירה על היצע מזון מגוון ועשיר. מאז תחילת הפרויקט בארץ, נמנע בזבוז מזון של מעל 2,400 ק”ג, המהווה הפחתה של כ 34% בכמות פסולת המזון שהושלכה לפח. בצעד זה הופחתה פליטה של 17 טון פחמן דו-חמצני. סכום זה הינו שווה ערך להצלת כ 4,500 ארוחות.

בנוסף למיזם זה, החברה פועלת לצמצום בזבוז מזון על ידי העלאת המודעות לנושא בקרב עובדי החברה וכן מצילה מזון באמצעות עמותות כגון “לקט ישראל” ועמותות נוספות. כ-20% מצריכת המזון בישראל נעשית במסגרת הסעדה מוסדית (אירועים, כוחות הביטחון, מקומות עבודה, מלונות, בתי-חולים, מסעדות ומוסדות חינוך).  בזבוז מזון במטבחים אלה הוא חלק בלתי נמנע מהפעילות הכלכלית של הזנת כמות גדולה של סועדים ומוערך ב-226 אלף טונות בשנה. מתוך 226 אלף טון, מוערך כי במקומות עבודה קיים בזבוז מזון שעומד על 45 אלף טון המהווים כ-29%. מוערך כי 17 אלף טון הוא מזון בר-הצלה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*