שפים ישראלים יוצרים קומפוזיציות קולינריות בצבע

תערוכת הצילומים Colorfood by Nirlat נוצרה לרגל השקת מניפת הצבע החדשה של נירלט. תיפתח לקהל החל מה-20 במרץ ועד אחרי פסח בדן דיזיין סנטר

שף חיים כהן לפרויקט Colorfood. מימין תמונת ההשראה ומשמאל מה שיצר. קרדיט צילום לתמונה משמאל דן לבCOLORFOOD BY NIRLAT מימין תמונת ההשראה ומשמאל מה שיצר. צילום לתמונה משמאל: דן לב

חברת הצבע נירלט חוברת לפרויקט האומנותי הצילומים Colorfood לרגל השקת מניפת הצבע Refined, הכוללת 132 גוונים חדשים. Colorfood הוא פרויקט אמנותי שיצר דן לב, אחד מצלמי המזון המובילים בישראל ובשלן וחובב קולינריה בעצמו, יחד עם היוזמת והמפיקה עילית אנגל. בפרויקט לוקחים חלק שפים ישראליים בחוד החנית של הסצנה הקולינרית.

במסגרת הפרויקט, השפים יוצרים אומנות של קומפוזיציות קולינריות מפתיעות ויצירתיות באמצעות חומרי גלם מעולם המזון. את הקומפוזיציה הם יוצרים בהשראת תמונה מעולם התוכן הפרטי שמבטאת בית, משפחה, טבע, רגשות או זיכרונות ולפעמים גם הבעת עמדה על בעיות ומשברים.

דנה לי ברמן לפרויקט. קרדיט תמונת השראה מימין: נועם ראש האי. צילום משמאל: דן לב

בשיתוף הפעולה הנוכחי עם חברת נירלט בא לידי ביטוי ובאופן מובהק החיבור שבין עולם ההשראה האישי של השפים לבין הגוונים של מניפת הצבע החדשה. כל שף קיבל שלושה גוונים מהמניפה והתבקש להביא תמונת השראה שמבטאת את הצבעוניות והערכים של המניפה מסביבתו הקרובה.

השפים שלוקחים חלק בפרויקט הנוכחי הינם דנה לי ברמן, שפית גן השקמים שבחרה תמונה השראה של סדין תלוי על מתלה לייבוש כביסה שמצליח להעביר לה תחושה אימהית מרגיעה ומלטפת, השף רז רהב, מסעדת OCD בחר בתמונת השראה של פחיות צבע פתוחות, השף גולן גורפינקל בחר בתמונת השראה של ים המלח שמתייבש במהרה ונעלם לנגד עינינו, השפית סבינה וולדמן הביאה תמונת השראה מהבית-תמונה של ביתה הבכורה סשה כשהיתה תינוקת ובורשט עיטר את פניה התמימות, השפית היועצת ועיתונאית הקולינריה מאיה דרין שבחרה בתמונת השראה של מסיק זיתים שמבטאת בעיניה את ארץ ישראל, השפית שיראל ברגר, מסעדת OPA שבחרה בתמונת השראה שמבטאת את עולם הצומח, השף יוגב ירוס שבחר בתמונת השראה שמשקפת את שבת בבוקר בשבילו, השף יחיאל ז’ינו, שף מסעדת פסקדו שבחר בתמונת השראה שמבטאת את שתי האהבות הגדולות שלו בחיים – המשפחה והים ובחר בתמונה של בני משפחתו הקטנים שנהנים מקרני השמש החמה כשהם מכוסים חול.

יוגב ירוס לפרויקט. צילום תמונה משמאל: דן לב

השף קובי בכר השף של Eatalia שבחר בתמונת השראה של שקיעה בים שילוב בו הוא מוצא את השקט והאיזון. השף ניר מסיקה, שף מסעדת תמנע שבחר בתמונה של זית על הענף וזאת בגלל ששם משפחתו מגיע במקור מהמילה מסיק ובעיניו שמן הזית הוא הלב של המטבח הים תיכוני. הקונדיטור ערן שוורצברד שבחר בתמונת השראה של נעלי בלט שמדגישים את התנועתיות שיש באומנות והשף חיים כהן שבחר בתמונת השראה של חול שהביאה לו קונוטציה של מומיה ובעבודתו האומנותית עטף עצמו בבצק פסטה בדומה למומיה.

 

ערן שוורצברד לפרויקט. מימין תמונת ההשראה ומשמאל מה שיצר. צילום התמונה משמאל: דן לב

Colorfood זכה לחשיפה בינלאומית רחבה והוצג בדנמרק, צרפת, אקוודור ובביתן הישראלי fields of tomorrow בתערוכת האקספו שהתקיימה במילאנו.

תערוכת הצילומים Colorfood by Nirlat תיפתח לקהל הרחב ללא תשלום החל מה-20 במרץ ועד אחרי פסח.

התערוכה תוצג במרכז נירלט בדן דיזיין סנטר, רחוב לח”י 2 בני ברק.

שף גולן גורפינקל לפרויקט. מימין תמונת ההשראה ומשמאל מה שיצר. צילום לתמונה משמאל: דן לב. צילום תמונת השראה: אבי מורג

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*