שמן שנשפך על סיפון האונייה חדר למכולות עם מטען של מלח – חברת הביטוח תובעת את המוביל

הראל שילמה למבוטחה את תגמולי הביטוח כפיצוי על הנזק והגישה את תביעתה הנוכחית מכוח זכות השיבוב נגד חברת ספנות לאחר שמטען המלח שהובילה נפגע כתוצאה מחדירת השמן

הראל הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעת ביטוח ימי ואווירי על סך 140 אלף שקל כנגד חברת השיט והספנות Mediterranean shipping S.A, הבעלים של האונייה MSC Paris.

הראל מציינת בתביעתה כי היא ביטחה בהתאם לפוליסה ימית מטען של 2,313 אריזות של מלח וחומרים כימיים שהומכל בארבע מכולות והוטען על גבי האונייה של הנתבעת כשהוא במצב שלם, טוב ותקין לשם העברתו לנמל יוסטון שבטקסס.

לדברי הראל, נתקבלה אצלה הודעה מטעם הנתבעת לפיה נשפך שמן באוניה וכתוצאה מכך מספר מכולות, כולל ארבע המכולות בהן היה המטען נשוא התביעה, נפרקו בניו יורק לצורך בדיקתן. לאחר בדיקות נוספות התברר כי כתוצאה מהשמן אשר נשפך באונייה יש צורך בהעברת המטען שהיה בשלוש מבין ארבע המכולות נשוא התביעה, למכולות חדשות ונקיות.

בסופו של דבר, עם מסירת המטען לידי מקבליו התברר כי השמן אשר נזל באונייה חדר לשלוש מבין ארבע המכולות וגרם נזק לחלק מהמטען. בתביעה נאמר כי הראל, אשר כאמור ביטחה את המטען, שילמה למבוטחה את תגמולי הביטוח כפיצוי על הנזק ומגישה את תביעתה הנוכחית מכוח זכות השיבוב שקמה לה עם פירעון תביעת המבוטח.

לדברי הראל, הנתבעת – כמי שהובילה את המטען – אחראית כלפיה על הנזק שנגרם כתוצאה מהשמן אשר נזל / נשפך באונייה, וכי סכום התביעה הינו ערך המטען הניזוק בתוספת הוצאות יצוא ושכ”ט שמאי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*