קבוצת בראון-פורמן, הבעלים של וודקה Finlandia, מבקשת צו מניעה וסעד כספי נגד 16 יבואני מוצרים אלכוהוליים

לטענת התובעת, היא פנתה לאותם הנתבעים ודרשה כי יחדלו מלייבא ולשווק את המשקאות המזויפים, ימשכו אותם מהשוק, ישמידו את המלאי המצוי ברשותם וימסרו את פרטי המקור ממנו רכשו אותם ואת פרטי הגורמים שתיווכו בעסקאות הללו. אולם חלקם התעלמו מפניותיה וחלקם האחר סירבו לשתף פעולה

וודקה פינלנדיה

קבוצת בראון-פורמן, אחת הקבוצות הידועות ביותר בעולם בתחום המשקאות האלכוהוליים והבעלים של זכויות הקניין הרוחני במותג הוודקה Finlandia, אחד ממותגי האלכוהול הידועים והמצליחים ביותר שלה, הגישה תביעה לצו מניעה וסעד כספי של 3 מיליון שקל כנגד 16 יבואני מוצרים אלכוהוליים וחנויות לשיווק וממכר מוצרים אלכוהוליים.

לטענת התובעת, שבעת הנתבעים בכתב התביעה שהם יבואני מוצרים אלכוהוליים מייבאים ומשווקים בהיקף נרחב משקאות וודקה פילנדיה מזויפים. לדבריה היא פנתה לאותם הנתבעים ודרשה כי יחדלו מלייבא ולשווק את המשקאות המזויפים, ימשכו אותם מהשוק, ישמידו את המלאי המצוי ברשותם וימסרו את פרטי המקור ממנו רכשו אותם ואת פרטי הגורמים שתיווכו בעסקאות הללו. אולם חלקם התעלמו מפניותיה וחלקם האחר סירבו לשתף פעולה. כך גם יתר הנתבעים המפעילים חנויות לממכר משקאות אלכוהוליים התעלמו מפניותיה וסירבו לשתף פעולה.

לטענת התובעת, אין המדובר ביבואנים תמימים שרכשו בשגגה משקאות אלכוהוליים מזויפים, אלא בגורמים המתנהלים באופן עברייני ועוסקים בסחר פיראטי במשקאות אלכוהוליים מזויפים. בהתאם, גם אין זו הפעם הראשונה שהיבואנים נתפסים בשיווק מוצרים אלכוהוליים מזויפים.

בתביעה נאמר, כי מדובר ברשת עבריינית נרחבת העוסקת בייבוא מוצרים אלכוהוליים מזויפים כעניין של אסטרטגיה מסחרית. לדברי התובעת מוצרי וודקה פינלנדיה המזוייפים שמייבאים ומשווקים אותם נתבעים נושאים את אותן אינדיקציות ויזואליות המצביעות על כך שמדובר בזיוף, כאשר הבקבוקים המזויפים אף נושאים מספר אצווה זהה. לפיכך יש להניח כי מקורם באותו מפעל ובאותה רשת המספקת את הסחורה לנתבעים.

בתביעה נאמר כי מדובר באירוע חמור מאחר שמשקאות אלכוהוליים מזויפים עלולים להיות סכנה בריאותית של ממש לצרכנים ובנסיבות אלה נדרשות סנקציות חמורות כנגד היבואנים על מנת לשים קץ לשיווק המוצרים המזויפים ולהבהיר לנתבעים ולזייפנים פוטנציאליים כי סחר פיראטי במשקאות אלכוהנוליים מזויפים נושא תג מחיר יקר ולא משתלם.

בית המשפט המחוזי בתל אביב מתבקש לאסור על הנתבעים בצו מניעה לייבא לשווק ולסחור במוצרים מזויפים של התובעת, להשמיד את המלאי המצוי ברשותם, למסור בתצהיר את פרטי המקור של המוצרים הללו, ולפצות את התובעת בגין הפרת זכויותיה והנזקים שנגרמו לה בעקבות מעשיהם.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*