צו פתיחת הליכים ומינוי נאמנים ניתן לחברת נטע הארץ שנקלעה למשבר עקב המלחמה

בהחלטת בית המשפט נאמר כי משאלת הלב היא שניתן יהא להגיע למתווה של הסדר נושים שיאושר, וכי על הנאמנים לבחון את ההיתכנות לשיקומה של החברה. בנוסף הוחלט על עיכוב ההליכים התלויים ועומדים כנגד החברה

צילום: אורי לביא פלג
צילום: אורי לביא פלג

צו פתיחת הליכים ומינוי נאמנים, ניתן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד חברת נטע הארץ – תוצרת חקלאית ממושב קלחים באזור הנגב הצפון מערבי, העוסקת בגידולים חקלאיים (גידול ירקות עבור השוק המקומי) ואשר נקלעה למשבר תזרימי ולחובות בהיקף כ-15 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל.

בהחלטת בית המשפט נאמר כי משאלת הלב היא שניתן יהא להגיע למתווה של הסדר נושים שיאושר, וכי על הנאמנים לבחון את ההיתכנות לשיקומה של החברה. בנוסף הוחלט על עיכוב ההליכים התלויים ועומדים כנגד החברה וזאת עד להחלטה אחרת.

החברה, שבבעלות גיא כחלון, פנתה לפני כעשרה ימים לבית המשפט בבקשה דחופה לעיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר נושים שהואו רה ארגון של חובותיה ופעילותה העסקית וניהולה.

לפי החברה, רק באמצעות גיבוש הסדר נושים יהא באפשרותה לפרוע חלק מחובותיה, כאשר היקלעותה להליכי פירוק תגרום לאיבוד מיידי של יכולת הגידול קרי – את מקורות ההסדר שהם הרווחים מפעילותה החקלאית בעונה הקרובה. הרווחים הללו, ציינה החברה, יהוו את הבסיס להסדר הנושים לחמש שנים לכל היותר שבהם ימשיכו רווחיה לשרת את הסדר הנושים המוצע.

על פי החברה, בכוונתה להתאים את פעילותה לצרכי השוק ולהתמקד בסוגי גידולים ספציפיים המותאמים ליכולותיה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*