חברת נטע הארץ מהנגב המערבי מבקשת עיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב עקב נזקי המלחמה

על פי הבקשה, לחברה יש כיום חלון הזדמנויות קצר מועד, ההולך ונסגר מיום ליום, על מנת לארגן מחדש את חובותיה הנאמדים ב-15 מיליון שקלים. זאת, נוכח העובדה לפיה הפעילות הכלכלית בתחום החקלאות, בשונה מתחומים אחרים, לא ניתנת לעצירה לפרק זמן מסוים ואז להניע אותה מחדש

זני כרובית (תמונה להמחשה בלבד)

חברת נטע הארץ-תוצרת חקלאית ממושב קלחים באזור הנגב הצפון מערבי, סמוך לעיר נתיבות, העוסקת בגידול ירקות עבור השוק המקומי, מבקשת עיכוב הליכים לשם גיבוש הסדר חוב. החברה שבבעלות גיא ויוסף כחלון, ומורן מוצן מגדלת כיום מגוון גידולי ירקות לרבות כרוב, כרובית, קישואים ועגבניות בהיקפים שונים.

לדברי החברה פרוץ מלחמת חרבות ברזל הוא שהכריע את הכף מבחינתה להגשת הבקשה הנדונה לעיכוב הליכים. זאת, נוכח העובדה לפיה במשך תקופה לא מבוטלת לא התאפשרה הפעילות בשדה החקלאי בשל הסכנה הביטחונית, לא נקטפו הגידולים בזמן ולא התבצעה שתילה.

על פי הבקשה, לחברה שנוסדה בשנת 2008 יש כיום חלון הזדמנויות קצר מועד, ההולך ונסגר מיום ליום, על מנת לארגן מחדש את חובותיה הנאמדים ב-15 מיליון שקלים. זאת, נוכח העובדה לפיה הפעילות הכלכלית בתחום החקלאות, בשונה מתחומים אחרים, לא ניתנת לעצירה לפרק זמן מסוים ואז להניע אותה מחדש, ועיקרון הרציפות הוא מהותי ביותר בתחום החקלאות.

הדברים אמורים בשים לב לכך כי ישנם מועדים קבועים בהם ניתן לשתול ולזרוע, וככל שפעולות הללו אינן מבוצעות, אזי המשמעות היא אובדן של עונה שלמה.

כיום, מדגישה החברה, קופתה אינה מספיקה לשם מימון ההוצאות הדרושות, ובתוך כך אין לה מקורות לשלם את חשבון המים, רכישת שתילים ודמי שכירות של חלק מהשטחים, ועל כן ללא צו עיכוב הליכים “תאבד” החברה חלק ניכר מהכנסותיה לעונה זו.

בבקשה נאמר כי הנזק שספגה החברה ואובדן הרווחים בתקופת המלחמה מוערך עד כה בסך של כ-500-600 אלף שקלים, בגינם הוגשה תביעה לקבלת מענק פיצוי לפי המתווה שפורסם על ידי משרד האוצר, סכום העתיד להתקבל בימים הקרובים וישמש אותה כהון חוזר בתקופת עיכוב ההליכים תחת פירעון חובות עבר.

בנוסף, השפיעה המלחמה על פעילותה בעקבות האיסור על כניסת עובדים פלסטינים לארץ ומנוסתם של העובדים הזרים מתאילנד על נפשם וחזרתם לארץ מולדתם.

במסגרת הסדר הנושים המוצע על ידי החברה, בכוונתה לפרוע את חובותיה בפריסת תשלומים במשך חמש שנים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*