פנטון, חברת הצבעים העולמית, המציאה את צבע השנה ל-2022 / מאת טלי ברנר

טלי ברנר. צילום: שי שבירו

חברת הצבעים העולמית פנטון הכריזה על צבע השנה ל-2022 – Very Peri – PANTONE 17-3938.מאז שנת 2000, יוצא צוות חברת הצבעים לחקור תחומי עיצוב, ארכיטקטורה, דפוס, מזון ואופנה ולנסות לחוש מהו הצבע שיוביל את מצב הרוח העולמי ויהיה דומיננטי בכל התחומים בהם אנחנו נחשפים לצבעים.

בשנה שעברה (2021) מצב הרוח היה בעיקר אפור עם תקוות קטנות שהבליחו בזהב. השנה, בפעם הראשונה, חברת פנטון לא בוחרת צבע אלא ממציאה צבע חדש. הצבע נקרא Very pery. ההשפעות הגיעו גם מפרח הווינקה הפראי.

פרלינים בסגול

לורי פרסמן, סגנית מנהלת מכון פנטון לצבע: “המצאה של צבע חדש מוכיחה כי העולם ממשיך להכיר בצבע כגורם חשוב בתקשורת הבינאישית והוא דרך להביע ולהשפיע על רעיונות ורגשות, לחבר ולמזג, כמו המיזוג בין גווני הכחול, ואדום להמצאת הסגול החדש. הצבע מעורר שמחה והתחדשות, כאשר אל המרקם הכחול מתערבב האדום האנרגטי והמרגש, מעצים ומחדש”.

שוקולד מילקה בצבע הנכון

אנחנו חיים בזמנים משתנים והצבע מסמל את השינויים אותם אנחנו עוברים. אנחנו יוצאים מתוך בידודים וסגרים ונטמעים לתוך שינויים. השילוב בין העולם הפיזי והדיגיטלי מאפשר לנו למתוח את המציאות ולפתוח דלתות לעולם וירטואלי בו אפשר ליצור מחדש. הצבע ממחיש את המיזוג של העולם הווירטואלי אל הפיזי ולהיפך.

הגב. ליאטריס אייסמן מנהלת מכון פנטון מתארת את הצבע:  “הוא נותן נוכחות דינמית שמעודדת יצירתיות ודימיון”.

יצאתי לבדוק איזה אריזות מזון כבר משדרות את המסרים האלה ומצאתי בעיקר אריזות של שוקולד, אך גם מוצרים שהוכנו מפירות סגולים כמו : ארוניה ופיטאיה. יהיה מעניין לעקוב.

מניפת הצבע של פנטון. צילום מסך: אתר החברה

הכותבת היא מהנדסת מזון, מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*