מפגשי טעימות של יינות איטלקיים בתערוכת סומליה בתל אביב

נציבות הסחר האיטלקית ערכה בהנחייתו של נועם פלד דינסטג, מנחה סדנאות יין, שני אירועי טעימות של יינות איטלקיים איכותיים בכל יום בהשתתפות אנשי מקצוע - סומליה, בעלי חנויות יין, מסעדנים, עיתונאים ובלוגרים של יין

עימנואלה דה קפואה מהנציבות ונועם פלג דינסטג בסדנת היין בתערוכת סומליה

במסגרת תערוכת סומליה שנערכה בהיכל התרבות בתל אביב ב-1-2 באפריל 2024, נציבות הסחר האיטלקית ערכה בעזרתו ובהנחייתו של נועם פלד דינסטג, מנחה סדנאות יין ומפעיל בלוג הפיינשמקר, שני אירועי טעימות של יינות איטלקים בכל יום.

נציבות הסחר האיטלקית היא כידוע גוף ממשלתי איטלקי, שמטרתו לקדם את היצוא האיטלקי בישראל ואת שיתופי הפעולה המסחריים והתעשייתיים בין איטליה לישראל, לכן מטרת המפגשים הייתה לשים את הזרקור על היינות האיטלקיים שמיובאים לישראל ולעודד קניה וצריכה של יינות איכות איטלקים. בכל מפגש הוצגו שמונה יינות לפי נושא, שניתנו לנציבות על ידי היבואנים שמייצגים את יצרני היינות שהשתתפו בטעימות. הוזמנו אל כל אירוע כ-15 אנשי מקצוע (סומליה, בעלי חנויות יין, מסעדנים, עיתונאים ובלוגרים של יין).

טעימות יין של מקצוענים בתערוכת סומליה

היינות האיטלקים שנבחרו על ידי נועם פלד דינסטג והוצגו בטעימות הגיעו משמונה יבואנים שונים שהביעו רצון להשתתף לאחר פנייה מצד הנציבות.

הטעימה הראשונה עסקה בנושא “הפנינים החבויות של איטליה” שבמסגרתו הוצגו אזורי יין באיטליה וזנים מקומיים, שכל אחד מהם מספר סיפור על מקום ומסורת פחות מוכרים.

הטעימה השנייה עסקה בנושא “יינות איטלקים קלאסיים” שבמסגרתו הוצגו יינות מאזורי היין המוכרים של איטליה, ששומרים מצד אחד על נאמנות למסורת בת מאות שנים ועדיין מצליחים להיות רלוונטיים לשינויים בהעדפות הטעם של קהל היין.

תערוכת סומליה בהיכל התרבות

הטעימה השלישית עסקה בנושא “יינות מפיימונטה – טעימה השוואתית” שבמסגרתו נערכה טעימת יינות השוואתית מאזור פיימונטה. אמנם האיזור הוא לא אחד מבעלי המוניטין והיוקרה הגבוהים בעולם, אך הוא מייצג טרנד בקרב חובבי יין שלמדו להעריך יינות בעלי עומק ואותנטיות ששומרים על רעננות ואינם כבדים מדי.

הטעימה הרביעית והאחרונה עסקה   שוב בנושא “יינות איטלקים קלאסיים” אך הוצגו בה שני יינות שלא השתתפו בטעימה הקלאסית של היום שלפני.

במהלך הטעימות אמר המנחה את חוות דעתו על כל יין ונתן רקע קצר על כל יין ואיזור ייצור. הוא גם ערך דיון עם הקהל המקצועי כדי לקבל את חוות דעתם המקצועית ולהעריך את מידת ההתאמה של היין לצרכי השוק הישראלי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*