יקב 1848 משיק יינות לקראת ראש השנה

היקב משיק לחג את דור 4 מרסלן - 2016 , כאשר זן המרסלן הוא השם החם ביקב, ודור 5 - קברנה פרנק 2016, יין המתאים במיוחד לצרכני היינות המורכבים מזני בורדו המפגין אלגנטיות עם חספוס עדין

היינות החדשים של יקב 1848. צילום: יח"צ

לקראת ראש השנה יקב 1848 משיק שני יינות איכות מבצירים חדשים:

דור 4 מרסלן – 2016:

דור 5 – קברנה פרנק 2016

בחיפוש המתמיד אחרי זנים המצטיינים באקלים הישראלים החם, זן המרסלן הוא השם החם ביקב 1848. אילן אסולין, יינן היקב מביע שביעות רצון מאיכות הפרי משני כרמי המרסלן שהיקב מטפח בגליל ובהרי ירושלים. זן המרסלן מתאפיין בצימוח חזק והמפתח לפרי איכותי הוא ריסון הגפן, הגבלת יבולים ובציר מאוחר יחסית.

מהדורת 2016 של יין מרסלן דור 4, מופק  מ-100% מרסלן מהכרם בגליל העליון. יין בגוון אדום, ומתאפיין בעושר טעמים וניחוח של פירות סגולים ושחורים עם עסיסיות יוצאת דופן. היין בעל טעם מרוכז ופירותי. היין מתאפיין בעושר טעמים וניחוח של פירות סגולים ושחורים עם עסיסיות יוצאת דופן. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, מרוכז ופירותי.

המחיר- 70 שקל.

נתונים אנאליטיים:

▪ צבע: אדום

▪ % כוהל: 14.5%

▪ pH : 3.68

▪ חומצה כללית: 5.7

▪ מתיקות: יבש

▪ יישון בחבית: 12 חודשים

התאמה לאוכל: יין מעודן זה מתאים למגוון מאכלים, בעיקר למנות בעוצמת טעמים בינונית כגון בעלי כנף או דג סלמון.

על הכרם: מקור ענבי המרסלן, מכרם הנטוע על גבעה הצופה אל הר בגליל העליון, על קרקע ממוצא בזלתי, עם תשתית סלע מפורר, רדודה ומנוקזת. לכרם חשיפה טובה וממושכת לשמש המאפשרת להשלים את הבשלתו האיטית של הזן ומימוש מלוא הפונטציאל של המרסלן.

על עשיית היין: הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה “crusher” ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים התירוש בטמפרטורה של 21-23 מע”מ על מנת לשמר את אופי המרסלן. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, מרוכז ופירותי.

דור 5 – קברנה פרנק 2016

דור 5 – קברנה פרנק 2016

יין אדום סגול כהה עם רמזים של פלפל שחור , טבק , ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד מריר. ההין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת תיבולית ארוכה. הקברנה פרנק דור 5 בציר 2016  הוא יין מורכב המספק חווית יין עוצמתית ועשירה. יין זה מתאים במיוחד לצרכני היינות המורכבים מזני בורדו. היין מפגין אלגנטיות עם חספוס עדין ומספק חווית שתייה מרגשת אולם נגישה.

הענבים מהם מופק יין זה מגיעים מכרם בהרי ירושלים כאשר הענבים בבשלות מושלמת. ביקב, לאחר סיום התסיסות, היין מתבגר 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, חלקן חדשות וחלקן משומשות, זאת במטרה לא להגזים בהשפעת העץ על היין ולשמור על הגוון הפירותי.

המחיר – 80 שקל.

נתונים אנאליטיים:

▪ צבע: אדום
▪ % כוהל: 14
▪ מתיקות: יבש
▪ אנרגיה: 79 קק”ל ל – 100 מ”ל
▪ יישון בחבית: 14 חודשים
▪ הרכב זנים: 88% קברנה פרנק

7%   פטיט וורדו

5%   מלבק

התאמה לאוכל: יין מורכב זה ילווה היטב בשרים צלויים ותבשילי קדירה מרוכזים.

על הכרם: ענבי הקברנה פרנק נבצרו מכרם כוכב השחר אשר במורדות המזרחיים בגובה של כ-600 מטר. אדמת הכרם מסוג “טרה רוסה” עם אבני בזלת הינה קרקע מנוקזת שמפתחת את השורשים ומעצימה את כוחם של הגפנים. לכרם חשיפה טובה לאור המאפשרת הבשלה איכותית ומלאה בשילוב לילות קרירים התורמים לריכוז טעמים בענבים.

על עשיית היין: הענבים, שהגיעו ליקב בשעות הבוקר והקרירות, הועברו  מה “crusher” ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים התירוש הותסס בטמפרטורה של 23-25 מע”צ על מנת לשמר את אופי הקברנה פרנק. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות צרפתיות ואמריקאיות למשך 14 חודשים שבסיומם התקבל יין אופייני לזן, מתובל, עוצמתי ומרשים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*