יקב רקנאטי מעוניין לרכוש את יקב עמק האלה במסגרת הליך ההבראה

יקבי רקנאטי מציינים כי הצעת הרכישה ו/או ההשקעה שלהם יכולה להשיא את קופת ההסדר, ועל כן הם זקוקים לפרטים נוספים כדוגמת הצעת ההסדר, תוכנית עסקית וכלכלית, דוח כספי ועוד. תגובת יריב שמרון, מנכ”ל יקב עמק האלה: אכן גם יקב רקנאטי הביע התעניינות ברכישת החברות, יחד עם מספר רב של גורמים נוספים

יקב עמק האלה. צילום מאתר היקב

יקב רקנאטי מפארק התעשות רמת דלתון מביע עניין ברכישת יקבי עמק האלה מקיבוץ נתיב הל”ה. כך עולה מבקשה שהוגשה על ידו להתיר לו לעיין בבקשות להסדר שהוגשו בעניין יקבי עמק האלה וכן להופיע לדיון המשפטי אשר יקבע את גורלו של יקב עמק האלה.

יקבי רקאנטי, יצרן מוכר של יינות מזה כ-23 שנה, מציין בפנייתו לבית המשפט כי חלק מהפתרונות המוצעים להליך ההבראה של יקבי עמק האלה הם מכירת היקב כעסק חי ו/או הכנסת משקיע. לאור העובדה שליקבי רקנאטי יש עניין בהשתלבות בהסדר החוב שיוצע על ידי יקבי עמק האלה, תוך מתן הצעה לרכישת היקב כעסק חי ו/או הצעה למתווה השקעה ביקב, נעשתה פנייה על ידו לבא כוחו של יקבי עמק האלה לקבלת פרטים נדרשים נוספים, אולם הפנייה טרם נענתה.

יקבי רקנאטי מציינים כי הצעת הרכישה ו/או ההשקעה שלהם יכולה להשיא את קופת ההסדר, ועל כן הם זקוקים לפרטים נוספים כדוגמת הצעת ההסדר, תוכנית עסקית וכלכלית, דוח כספי וכיוצ”ב.

בתוך כך הוגשה על ידי קיבוץ נתיב הל”ה התנגדות לבקשה של יקבי עמק האלה לעיכוב הליכים. הקיבוץ הוא זה המשכיר ליקבי עמק האלה את המבנה בו פועלים היקב ומרכז המבקרים שלו בהסכם שכירות עד לחודש אוקטובר 2026, ובנוסף, הקיבוץ הוא הספק של ענבי יין ליקב.

במסגרת ההתנגדות טוען הקיבוץ, כי בסמוך לפניית יקבי עמק האלה לבית המשפט בבקשה לעיכוב הליכים (שפורסמה כאן לראשונה ב-21 בספטמבר השנה), רכש ממנו היקב יבול ענבים בשווי של מאות אלפי שקלים, תוך הסתרת כוונתו שלא לשלם עבור היבול אלא לעשות בו שימוש פסול למימון פעילותו. בין נימוקי ההתנגדות נאמר, בין היתר, בנימוק כי הוצאות ההפעלה הן גבוהות משמעותית מהנטען בבקשה של יקבי עמק האלה, וכי לא הובהר כיצד יצליח יקב עמק האלה להמשיך ולפעול בעלות הנטענת על ידו כאשר עלויות ההפעלה שלו גבוהות מהנטען במאות אחוזים.

עוד נטען במסגרת ההתנגדות, כי הסיכון להפעלה הפסדית של יקבי עמק האלה, אשר תגדיל את החובות לנושים, הוא מוחשי וודאי. עוד נטען על ידי קיבוץ נתיב הל”ה כי הערכת שווי המלאי של יקבי עמק האלה מנופחת בעליל בכ-100% לפחות.

תגובת יריב שמרון, מנכ”ל יקב עמק האלה: “אכן גם יקב רקנאטי הביע התעניינות ברכישת החברות, יחד עם מספר רב של גורמים נוספים. עם זאת, בשל המצב, כרגע לא נוכל להוציא תגובה ארוכה ומפורטת יותר, ואנו מאחלים לעם ישראל בשורות טובות במהרה ותנחומים לכל המשפחות ששכלו את יקירהן בשעה קשה זו. איחולי החלמה מהירה ומלאה לפצועים.

“עוד נשמח באירועים ביקב ונזכה להשקות יין משמחות כשהתותחים רועמים, המוזות שקטות”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*