יקב עמק האלה מבקש להורות על פתיחה של הליך פירוק ושיקום ולמנות נאמן לנכסי היקב

בפנייה לבית המשפט נאמר כי בקשת פירוק ושיקום כלכלי זו מוגשת לאחר שנבחנו כל האמצעים האחרים להמשך הפעלת היקב באופן אחר, אולם בשל נתוני בציר 2023 נראה כי היקב לא יוכל לנהל את עסקיו בטווח הקצר ללא התערבות חיצונית או ללא הגנה מפני הנושים באמצעות צו הקפאת הליכים, עד למציאת פתרון ארוך טווח

יקב עמק האלה. צילום מאתר היקב

יקב עמק האלה מקיבוץ נתיב הל”ה שהינו יקב Estate (יקב המיצר יינות פרמיון מכרמים שבבעלותו הבלעדית) מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על פתיחה של הליך פירוק ושיקום בעניינו, ולמנות נאמן לנכסי היקב. זאת בטענה לפיה היקב אשר ברשותו די נכסים על מנת לפרוע את מלוא התחייבויותיו, נקלע למצוקה תזרימית.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי בקשת פירוק ושיקום כלכלי זו מוגשת לאחר שנבחנו כל האמצעים האחרים להמשך הפעלת היקב באופן אחר, עד לדקות האחרונות שלפני הגשת הבקשה האמורה. ואולם בשל נתוני בציר 2023 נראה כי יקב עמק האלה לא יוכל לנהל את עסקיו בטווח הקצר ללא התערבות חיצונית ו/או ללא הגנה מפני הנושים באמצעות צו הקפאת הליכים, וזאת עד למציאת פתרון ארוך טווח.

במסגרת הבקשה מצוין כי ליקב נגרם לפני כשנתיים נזק של כ-2 מיליון שקל בעקבות טעות בריסוס הכרם שבקיבוץ נתיב הל”ה בחומר הדברה שגוי בשם פלאטון. בעקבות האירוע, שהתרחש כשבוע לפני תחילת הבציר, כ-70 דונם מתוך כרם בגודל של 142 דונם נשרפו כימית ולא ניתן היה לבצור אותם.

בבקשה נאמר כי במסגרת מאמץ אחרון להמשיך בהפעלת היקב הוחלט במהלך שנה זו להוציא אל הפועל תוכנית עסקית אחרונה במסגרתה יימכרו ככל האפשר ענבים מהחלקות המעובדות, ואלו ישמשו למימון המשך פעילות היקב, ואף לתחילת יישום תוכנית עסקית לפיה יעבור היקב לרווחיות בשנת 2024.

ואולם משהחל בציר 2023 התחוור כי יבול הענבים גם בשנה זו קטן באופן משמעותי מהממוצע הרב השנתי, וזאת על אף שנמכרו חלקות רבות של ענבים. בהיעדר ענבים ליישום התוכנית העסקית ובהעדר יכולת כלכלית שעיקרה תזרימית, הוחלט על מכירת כל הענבים המעובדים על מנת להמשיך את קיום היקב כעסק חי.

עוד נאמר בבקשה, כי לא הועברו ליקב כל התשלומים המגיעים לו מלקוחותיו והבנק סירב להעמיד הלוואה ליקב, וכתוצאה מכך אין ביכולת היקב לשלם משכורות לעובדיו ולעמוד בתשלום חובותיו כלפי הספקים.

בבקשה נאמר כי ברשות היקב מלאי של יין בשווי העולה על חובותיו וניתן לממשו לשם המשך מימון פעילות היקב, ואולם הליכי מימוש המלאי יקחו זמן ובמהלך תקופה זו קיים חשש להפיכת היקב לחדל פירעון.

אשר על כן מתבקש ביהמ”ש להורות על הקפאת הליכים כנגד היקב ומינוי נאמן זמני לשם בחינת יכולת השיקום של היקב והצבת שמירה על מתקניו על מנת למנוע הברחת נכסים על ידי מי מהנושים, וכן להורות על איסור דיספוזיציות בנכסי היקב וניהולו כעסק חי לתקופה בת חודש ימים, במהלכה תיבחן האפשרות לשיקום היקב ו/או למכירתו כעסק חי.

תגובת יריב שמרון, מנכ”ל יקב עמק האלה:

“יקבי עמק האלה וכרמים החזקות וניהול הגישו ביום שני ה-18 לחודש בקשה לפירוק ו/או הקפאה על מנת למצוא פתרון למצב בו מצויות החברות. לצערנו בשל בעיות ביורוקרטיות, כסף שנשלח לחברות תקוע במערכת הבנקאית והחברות בבעיה תזרימית נקודתית. אנחנו לא בשלב של חיפוש אשמים. אנחנו בשלב של מחויבות לספקים שלנו, ללקוחות שלנו ולעובדים המסורים שלנו.

“רוב הגורמים הביעו נכונות לסייע לחברות להיחלץ מהמצב הזה כשהמטרה הברורה גם שלנו, בוודאי שלהם, היא עמידה בכל ההתחייבויות של החברות. ואנחנו באמת מתרגשים מהרוח הגבית שקיבלנו מהם במהלך הימים האחרונים.

“כן זו סיטואציה לא נעימה, מאתגרת, מלחיצה, אבל אנחנו כאן ולא בורחים לשום מקום, והמטרה של כולנו היא לצאת מהמקום הזה חזקים יותר, טובים יותר לעתיד שמגיע ליקב עם העבר המפואר שלו ולהחזיר אותו למקום שהוא ראוי להיות בו. יש לנו כבר מספר דרכים לפתרון, אבל אנחנו זקוקים למעט זמן ואורך רוח כדי לקדם אותן, ולסגור את כל הפרטים. אנחנו מאחלים לכולם שנה טובה – תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה ובירכותיה”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*