יקבי כרמל חוגגים 139 שנות בציר

יותר ממאה כורמים יבצרו את היבול בכ-350 חלקות הכרמים הפזורים ברחבי הארץ, מעמק הבכא הצפוני (קדמת צבי) ועד בקעת ערד בדרום. בבציר השנה, יבצרו ביקב 32 זנים איכותיים ביניהם זיפנדל, שיראז, פטיט סירה, פינו גרי וכמויות גדולות מהרגיל של ענבי גרנאש בלאן מאזור זכרון, ענבי מרסלן מאזור לטרון וזכרון יעקב וענבי גרנאש נואר מאזור כפר דניאל

צילום: יח"צ

יקבי כרמל פותחים את עונת בציר 2021, לקראת שנת השמיטה הקרבה. יותר ממאה כורמים יבצרו את היבול בכ-350 חלקות הכרמים הפזורים ברחבי הארץ, מעמק הבכא הצפוני (קדמת צבי) ועד בקעת ערד בדרום, יחד עם כשמונה בוצרות שיעבדו בו זמנית בכל יום, ועם בציר ידני בכרמים ותיקים (old-vines).

בבציר השנה, יבצרו ביקבי כרמל 32 זנים איכותיים ביניהם זיפנדל, שיראז, פטיט סירה, פינו גרי ועוד. כמו כן, יבצרו כמויות גדולות מהרגיל של ענבי גרנאש בלאן מאזור זכרון, ענבי מרסלן מאזור לטרון וזכרון יעקב וענבי גרנאש נואר מאזור כפר דניאל. זנים המותאמים לאקלים ולטעם הישראלי, המשמשים להכנת יינות הרוזה האהובים על הישראלים.

Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2018 David Silverman. All Rights Reserved

כמו כן, אפשר למצוא ביקב גם טכנולוגיות חדישות עם מיכון מתקדם ביניהן, למשל, מערכת קליטת ענבים ידנית המיושמת ביינות הפרמיום, תחת תת מותג Carmel signature, המהווים כ-10% מכלל הענבים שיבצרו השנה.

יפתח פרץ, היינן הראשי ביקבי כרמל: “פתחנו את הבציר עם 80 טונות ענבי סובניון בלאן משתי חלקות מבקעת ערד המיועדים ליינות בסדרת פרייבט קולקשן האהובה. החורף השנה היה חם ושחון והאביב והקיץ היו נוחים יחסית ואפשרו את הבשלתם של הענבים בקצב הטבעי להם. עושה רושם שיש פיחות כמותי קל בזנים מסוימים, אך עם זאת, ניתן לראות שיפור משמעותי במדד הפגעים ובענבים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות למשפחות הכורמים המלוות את יקבי כרמל לאורך השנים ולצוות העובדים האגרונומים והייננים המסור שעובד איתי”.

Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2018 David Silverman. All Rights Reserved.

אודות יקבי כרמל

יקבי כרמל חוגג 139 שנות פעילות מבלי לפספס ולו בציר אחד במשך כל השנים. ביקב מטפחים כרמים במיטב אזורי היין בישראל יחד עם 108 משפחות כורמים, כשעיקר פעילותם נעשית מתוך היקב המרכזי וההיסטורי בזיכרון יעקב. כמו כן, יקבי כרמל הם הבעלים של יקב יתיר בתל ערד ויקב דלתא.

כיקב הגדול והמוביל של המדינה, שממשיך להשתדרג ולעבור מהפך בעשורים האחרונים, מייצרים ביקבי כרמל יינות בסדרות שונות, מיינות שולחנים מיינסטרים ועד ליינות סופר פרמיום, המייצגים את אזורי היין הטובים בישראל וזוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם כולו.

כרם קריניאן ותיק במזכרת בתיה. צילום: דרור דותן

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*