ייצוגית נגד שופרסל בטענה להטעיה לגבי מוצרים הנמכרים כ”חומץ” ו”מיץ לימון” כאשר אין לכנותם כך

לטענת המבקש, הלכה למעשה מדובר במוצרים נחותים ב"תחפושת" של חומץ ומיץ לימון אשר נרקחו באופן מלאכותי וזול על ידי ערבוב רכיבים ולא באמצעות התהליך הייחודי להם

חומצה אצטית מדוללת (הצילום להדגמה בלבד)

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בעכו כנגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית. זאת, בכך שהיא מציגה ברשת המרכולים “יש חסד” שבבעלותה הפונה לפלח השוק החרדי, מוצרים הנמכרים לצרכני הקצה כ”חומץ” ו”מיץ לימון” לכל דבר ועניין, כאשר אין המוצרים מהווים “חומץ” ו”מיץ לימון” ואסור לכנותם כך בשום אופן.

לדברי המבקש, שלומי מלכה תושב קצרין, הלכה למעשה מדובר במוצרים נחותים ב”תחפושת” של חומץ ומיץ לימון אשר נרקחו באופן מלאכותי וזול על ידי ערבוב רכיבים ולא באמצעות התהליך הייחודי להם.

המבקש מצין כי עם צריכת המוצר “חומץ” הוא חש כי הטעם מאוד דומה לחומץ, אבל משהו בו אינו אופייני לחומץ. עיון מעמיק בתווית העלה כי ברשימת רכיבי המוצר מופיע הרכיב מים ולצידו חומצה אצטית.

לדברי המבקש, הא הבחין כי שם המוצר הוא בכלל ” חומצה אצטית מדוללת” דהיינו חומצה סינטתית. לטענתו, הוא לא הבין כיצד רכש מוצר זה מתוך הנחה לפיה מדובר בחומץ. לדבריו, בחינת הדברים ושחזורם לאחור העלה כי השילוט ואף הקבלה מהווים מצג שווא עליהם הוא הסתמך עת רכש את המוצרים.

בבקשה נאמר כי אין כל ספק שהצרכנים מוטעים מעצם הצגת המוצרים כ”חומץ”. כל זאת מן הטעם הפשוט לפיו חומץ הוא חומר המתקבל באופן ייחודי על ידי תהליך ביולוגי של תסיסה כפולה: תסיסה כוהלית ואחר כך תסיסה אצטית.

לדברי המבקש, באותו אופן מטעה נמכר גם המוצר “מיץ לימון” אשר שמו המוצג בפועל הינו “רוטב בטעם לימון”, וכי הלכה למעשה מדובר בפועל בערבוביית חומר משמר, צבע מאכל, חומרי טעם וריח, מייצב, מים וחומת לימון. מוצר זה, מדגיש המבקש, לא יכול להיקרא מיץ לימון והדבר ידוע היטב ליצרן אשר לא מעז להציגו כמיץ לימון אלא “רוטב בטעם לימון”.

בדרך זו, נאמר בבקשה, נמכרו לצרכנים מוצרים השונים מהותית מחומר איכותי וזאת בכדי להגדיל את הרווחים על ידי מכירת חומר מלאכותי וזול ב”תחפושת” של מוצר איכותי שאיננו זול. מנקודת מבטו של הצרכן, נאמר בבקשה, נעשתה כלפיו פעולת זיוף והטעיה לכל דבר וענין.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*