ייצוגית נגד מי עדן בטענה למניעת מידע מהותי מלקוחותיה בקשר לקיומו של חוב, שיעורו ונסיבות היווצרותו

לטענת המבקשת, חברת אפ.די. ייעוץ שיווק בינלאומי והנדסה, רק כאשר לקוח יבקש להתנתק משירותיה, תודיע לו מי עדן כי הצטבר לו חוב בגין אי החזרת כדי מים ריקים במהלך תקופת ההתקשרות, כאשר לדרישה זו יתלווה חיוב חד צדדי של חשבונו או התראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת מי עדן בטענה להפרה של חובות הגילוי ומניעת מידע מהותי מלקוחותיה בקשר לעצם קיומו של חוב, נסיבות היווצרותו ושיעורו. המבקשת חברת אפ.די. ייעוץ שיווק בינלאומי והנדסה מהרצליה, מציינת כי אחת לחודש שולחת מי עדן ללקוחותיה חשבונית חודשית המפרטת את החיובים בהם יישאו, מספר כדי המים המלאים שסופקו, ומספר כדי המים הריקים שנאספו באותו החודש בלבד. ככל שללקוח נוצרה ומצטברת “יתרת חובה” במהלך תקופת ההתקשרות של כדי מים ריקים אותם היה אמור להחזיר, מי עדן אינה מיידעת אותו על כך, לא במועד היווצרות החוב ולא בכל תקופת ההתקשרות שלאחר מכן.

עוד נאמר בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, כי רק כאשר לקוח יבקש להתנתק משירותיה, תודיע לו מי עדן כי הצטבר לו חוב בגין אי החזרת כדי מים ריקים במהלך תקופת ההתקשרות, כאשר לדרישה זו יתלווה חיוב חד צדדי של חשבונו או התראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים. במועד זה זמן רב לאחר היווצרות החוב אין בידי הלקוח כל אמצעי בעזרתו יוכל לטעון כנגד עצם קיומו של החוב, קל וחומר שיעורו, והוא נאלץ לשלם את הדרישה מופרכת ככל שתהיה.

עוד נטען בבקשה כי בניגוד לחוק מי עדן אינה מוסרת תעודת משלוח במועד ההספקה ומסתפקת בשליחת חשבונית חודשית זמן רב לאחר ההספקה. בכך נמנע מהלקוחות לבדוק ולאמת עוד במועד ההספקה כי אכן הכמות המצוינת תואמת את הכמות שסופקה ונאספה בפועל.

בנוסף בניגוד לחוק מי עדן אינה שולחת ללקוחותיה דיווח תקופתי בו יש לפרט בין היתר את קיומם של חובות שהצטברו ללקוח עד למועד הדיווח, וכן אינה שולחת ללקוחותיה “הודעות חוב” בטרם הגבייה.

אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות למי עדן לתקן את התנהלותה האמורה ולהשיב ללקוחותיה את הכספים שנגבו מהם בגין אי החזרת כדי מים ריקים. ככל שמקור הפערים הינו ברישום שגוי של כמות כדי המים המלאים שלכאורה סופקו, להשיב גם את הכספים שנגבו בגין כדי המים אשר לא סופקו בפועל. בנוסף להשיב ללקוחות את הכספים שנגבו מהם כ”הוצאות גבייה” וכן לפצותם בגין פגיעה באוטונומיה ועוגמת נפש.

תגובת מי עדן לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*