חמש סיבות טובות לשלב סיבים תזונתיים בתפריט היומי

הם עוזרים לנו לעיכול ומסייעים במניעת מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. בנוסף הם מעכבים את רמת הסוכר בדם, יוצרים תחושת שובע לאורך זמן וכך עוזרים לנו לשמור על משקל תקין

צילום Pixabay
צילום Pixabay
  • מאת אורנה לוי

לסיבים תזונתיים יש יתרונות רבים. הם עוזרים לנו לעיכול ומסייעים במניעת מחלות כמו סוכרת ומחלות לב. בנוסף הם מעכבים את רמת הסוכר בדם, יוצרים תחושת שובע לאורך זמן וכך עוזרים לנו לשמור על משקל תקין.

סיבים נמצאים במזונות מהצומח ועל אף שיש בהם קלוריות, הם לא נספגים בגוף משום שהאנזימים בגוף לא יכולים לפרק אותם. בנוסף לכך המעבר שלהם במערכת העיכול שלנו מבצע מעין ניקוי על ידי ספיחת רעלים המפונים החוצה. אם טרם הוספתם סיבים באופן קבוע לתפריט שלכם, הנה חמש סיבות לשלב יותר סיבים תזונתיים בתפריט היומי:

* סיבים עוזרים לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין באמצעות ספיחת נוזלים, הסיבים יוצרים נפח במערכת העיכול שמונע אכילת יתר.

* הם מאזנים את רמות הסוכר בדם ועוזרים למנוע סכרת – הסיבים סופחים סוכר מהמזון וגורמים לעלייה הדרגתית של הסוכר בדם, כך הגוף מפריש פחות אינסולין העלול להביא להתפתחות סכרת.

* הם מרגיעים את הבטן ומסדירים את מערכת העיכול – הם מסייעים לפעולת עיכול קלה יותר ומקלים על תופעות כמו כאבי בטן, גזים ועוד.

* הם מסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם – הם מסייעים בהורדת כולסטרול בדם, בזכות ספיחת מיצי מרה. כולסטרול בדם הוא אחד מגורמי הסיכון המובילים למחלות לב וכלי דם.

* יותר סיבים, סיכוי לפחות מחלות – הסיבים מחזקים את המערכת החיסונית שלנו. חומצות שומן שנוצרות מהסיבים פועלות כאנטיביוטיקה המשנה את הרכב החיידקים במעי.

ברנפלקס אקסטרה פייבר
ברנפלקס אקסטרה פייבר

באחרונה השיקה תלמה, מבית יוניליוור, את ברנפלקס אקסטרה פייבר, המיוצר מסובין חיטה וחיטה מלאה. מדובר במוצר העשיר ביותר בסיבים תזונתיים שפותח אי פעם בתלמה, המכיל כמות גבוהה של כ-40% סיבים, זאת לצד כמות מעטה יחסית של קלוריות, כ-70 קלוריות בלבד למנה (30 גרם). הוא מצטרף לסדרת דגני הבוקר של המותג המציעה מוצרים המתאימים לאורח חיים מאוזן. מוצרי ברנפלקס נותנים מענה אמיתי לצורך גדל בארוחת בוקר קלה אך משביעה, עתירת סיבים, דלה בקלוריות וללא התפשרות על הטעם. הם מתאימים במיוחד בשילוב עם יוגורט, חלב, חלב סויה או שקדים, פירות ופירות יבשים או כל תוספת שאוהבים, לאכילה בבוקר וכנשנוש בין הארוחות.


הכותבת היא מנהלת תזונה ובריאות ביוניליוור

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*