הסקוטית מבית ישרקו משיקה יינות יבשים מיקב Renato Ratti מאיטליה

שני היינות, אדום ולבן, יצטרפו לשלושת היינות הקיימים. היקב נחשב לאחד היקבים המוערכים בעולם ובאיטליה בפרט

שני היינות החדשים של רנאטו ראטי. צילום: יח"צ
יין אדום מיקב ראנטו ראטי. צילום: יח”צ

הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את יינות היקב Renato Ratti (רנאטו ראטי) מאיטליה, חבל פיימונטה ומשיקה: שני יינות יבשים, אדום ולבן, שיצטרפו לשלושת היינות הקיימים. יקב רנאטו ראטי נחשב לאחד היקבים המוערכים ביותר בעולם בכלל ובאיטליה בפרט. מדובר ביינות בולטים, איכותיים וייחודים במיוחד.

רנאטו ראטי ברברה ד’אסטי באטליונה, יין אדום יבש מענבי ברברה. הענבים נבצרים בבשלות אופטימלית. ביקב הם עוברים מעיכה והתססה במכלי נירוסטה, ובתום התסיסה – לאחר כשבועיים – מועבר היין לאחסון של כמה חודשים, חלקו בחביות וחלקו במכלי נירוסטה. ליין צבע אדום עז, עם ארומה של פירות בשלים על רקע תבלינים. היין עשיר ומתאים גם ליישון למשך כמה שנים. היין ילווה נהדר בשרים אדומים על גריל ומנות ראשונות מתובלות.

מומלץ לשתות בטמפרטורה של 18-16 מעלות.

מחיר: 99 שקל,  750 מ”ל.

רנאטו ראטי שרדונה לאנגה, יין לבן יבש מענבי שרדונה. הענבים עוברים פרס עדין מאוד, ולאחריו עובר התירוש תסיסה מבוקרת טמפרטורה, כ- 30% ממנו בחביות. היין נשאר “על שמרים” במכלים במשך 6-7 חודשים.  ליין צבע זהב עמוק ועשיר מאוד בארומות של פרי טרופי, בננה, אשכולית ועוד. סיומת היין מזכירה מעט דבש. היין מתאים למאכלי דגים, פירות ים ומתחבר באופן אלגנטי עם מאכלי ירקות. ההתיישנות בבקבוק מעשירה את טעמיו והופכת אותו מתאים גם למנות מתובלות יותר.

מומלץ לשתות בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

מחיר: 99 שקל,  750 מ”ל.

יין לבן מיקב ראנטו ראטי. צילום: יח”צ

רנאטו ראטי נולד בשנת 1934 ולמד ייננות באלבה. בשנת 1965 רכש את הכרם הראשון שלו: חלקה קטנה במרסנסקו, בליבו של אזור ברולו, בלה מורה. ארבע שנים לאחר מכן הצטרף אליו אחיינו מאסימו מרטינלי. יחד, חופשיים מאותם כלבי-מסורת שמגבילים את שכניהם, הם משפרים ומיעלים את תהליכי ייצור היין שלהם, רוכשים כרמים נוספים ועוד. במהלך אותם שנים הם גם מקימים את מוזיאון היין של רנאטו ראטי, בכנסיה עתיקה שאותה משפצים.

עד למותו בשנת 1988, הופך רנאטו ראטי לאחד המומחים המוערכים ביותר ליינות ברולו. לאחר מותו בנו פייטרו, שממשיך את דרכו של אביו, מגדיל ומרחיב בשנות ה- 90 את הכרמים ובשנת 2002 מתחיל לבנות את היקב והמרתפים החדשים של רנאטו ראטי. היקב החדש בנוי כך שכל תהליך קליטת הענבים, ההפרדה שלהם והייננות יתבצעו בצורה שתביא לכדי ביטוי את הייחודיות של כל אחד מתתי האזורים של הלאנגה: בין אם מדובר ביינות ברולו, לה מורה או כרמים וחלקות אחרים. ליקב יש כיום כ-350 דונם בשישה אזורי יין בלאנגה.

על תווית בקבוק ה”אלבה” האייקוני והאופייני לבית רנאטו ראטי, מופיעה דמותו של חייל פיאמונטזי, מאלה שהגנו על האזור בזמן המלחמות הנפוליוניות.

יותר מכל תרומותיו לתרבות היין בפיימונטה, רנאטו ראטי הוביל את שינוי התפיסה בקרב אנשי היין, כאשר בשנת 1971 הציג את מפת הכרמים הייחודיים, כנהוג בשיטת בורגון CRU. ייחוד הכרמים נהוג מאז ועד היום וחולל מהפכה ביחס הייננים למקור הגידול שלהם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*