דרך הגפנים – ערבי קונספט במלון ריץ קרלטון בהרצליה בהשראת יקבים מובילים

בערב נפלאות רמת הגולן הוגשו בארוחה שפתחה את הסדרה מנות בקר וטלה בשילוב פירות: תפוחים, אגסים ושזיפים, תבשילים בניחוח המטבח הלבנטיני ובליוויי היינות של יקב רמת הגולן

צלעות טלה בניחוח צפוני. צילום: אפיק גבאי
צלעות טלה בניחוח צפוני. צילום: אפיק גבאי

במסגרת אירועי מסעדת הרברט סמואל במלון ריץ קרלטון הרצליה, לשנת ה-70 למדינה, מקיימת המסעדה ערבי קונספט מיוחדים, שבמרכזם חבלי היין השונים של ישראל. ערבי הקונספט מושתתים על שיתוף פעולה עם יקבים מובילים בישראל, כאשר הארוחה הראשונה לוותה ביינות יקב רמת הגולן. הארוחות עוסקות בהוקרה לחבלי הארץ השונים והייחוד של כל חבל ארץ, בהתייחסות לחומרי הגלם והתוצרת המקומית ובעיקר ליצרני הבוטיק, לטעמים ולטכניקות הבישול וכמובן – ליינות המאפיינים כל חבל.

אחת לרבעון מקיימת המסעדה ארוחה המוקדשת כולה לחומרי הגלם, לטכניקות בישול ואפילו מנות המאפיינות אזור אחר בישראל, במסגרת הארוחה ישולבו מנות מיוחדות של שף המסעדה מור כהן, לצד יינות ישראליים מיוחדים. הערב בנוי בצורה של תפריט סגור, בן חמש מנות, שנקבע מראש לפי היינות המוגשים באותו הערב, כך שכל מנה מלווה את היין המתאים לה. את הערב ילוו שף המסעדה ויינן היקב שיעברו בין האורחים ויעניקו הסברים על המנות והיין.

בערב הראשון, ערב נפלאות רמת הגולן, שהתקיים ב-7 במרץ, הוגשו מנות של בקר, דגים וטלה בשילוב פירות: תפוחים, אגסים ושזיפים. תבשילים בניחוח המטבח הלבנטיני העז ובליוויי היינות של יקב רמת הגולן.

פורל מעושן ברוטב תפוחים. צילום: אפיק גבאי
פורל מעושן ברוטב תפוחים. צילום: אפיק גבאי

ערב הרי יהודה – ב-9 במאי השנה – הארוחה השנייה בסדרה עם טעמים וריחות מהרי יהודה המוריקים, על שלל עשבי התבלין, פטריות החורש והירק הצומח בהם, דרך ירושלים, על שלל רבדיה ואופיה המיוחד ומסורת בת מאות שנים של תבשילים ומאפים. את כל הטעמים הללו, באותו ערב, ילוו היינות של שלושה יקבים מהחבל- פלם, קסטל ו-צרעה.

ערב מורדות הכרמל והעמקים  ב-20 ביוני השנה – הארוחה השלישית בסדרה תיגע בהר הכרמל, המורשת הדרוזית העשירה שהשתרשה בו, והעמקים הפוריים הסובבים אותו. מעדרי הצאן שעל ההר, שוקי הדגים העתיקים של ערי החוף הסמוכות ועד לגידולים החקלאיים המודרניים והיחודיים של עמק חפר – כל אלו יכונסו תחת ארוחת טעימות אחת. את המנות ילוו היינות של יקבי החבל – טוליפ, מאיה ו-בת שלמה.

וערב הר הנגב ב-10 באוקטובר 2018 – הארוחה האחרונה בסדרה שתגיע להר הנגב, הרמה הדרומית הצחיחה, ולעשבי המדבר המאפיינים אותו כמו המלוח וצמחי הקקטוס, לדגים מהים האדום ולטכניקות בישול עתיקות ששימרו שבטי בדואים נוודים כמו קבורה בחול ובישול בכלי חימר. את הארוחה ילוו יינות יקבי החבל – יתיר ומדבר.

לדברי יקיר תמם, מנהל המסעדה: “כחלק מחזון המסעדה אנו דוגלים בשימוש במוצרים מקומיים איכותיים, המתאימים לאופיה היוקרתי של מסעדת השף במלון ריץ-קרלטון הרצליה. קהל הלקוחות שלנו מעריך ומוקיר איכות ואנו דואגים לשמר יצירתיות וטריות בכל תפריט אותו אנו מגישים. שימור איכות ויצירתיות לצד שמירה על כשרות הוא אתגר לא פשוט, אבל שף המסעדה, מור כהן, מצליח לשלב את האתגרים ולהציג מנות מרהיבות שזוכות לפרסים ותשבוחות. כחלק מהאג’נדה שלנו: מקומי ועילי, אנו מוקירים ומעריכים את התוצרת המקומית ומגלים בכל פעם מחדש את האיכות של תוצרת הארץ. השנה החלטנו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהשיק סדרת ערבים המושתת על התוצרת המקומית. לשמחתנו יקבים מובילים בארץ נענו לאתגר ושמחו לשתף פעולה. אנו מאמינים כי חובבי היין והקולינריה בישראל, אשר נהנים מסדנאות וסיורי יקבים וחבלי ארץ בכל העולם, ייהנו מערבי הקונספט של דרך הגפנים ויזכו לחוויה יוצאת דופן”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*