גם בסגר – החקלאים הוגדרו עובדים חיוניים וימשיכו לייצר מזון

ענפי החקלאות השונים נקבעו כ"ענפים חיוניים למשק" ויוכלו להמשיך לספק לציבור מזון טרי גם בתקופת הסגר. כול העוסקים ביצור ואספקת מזון לאזרחי ישראל נקבעו כ"עובדים חיוניים למשק", כולל כל שרשרת ההספקה ומערכות העיבוד. ניכרת ירידה במחירי הירקות לאחר ראש השנה 

חקלאות בישראל. צילום מסך: אתר משרד החקלאות

ענף החקלאות הוא “ענף חיוני” בכול יום בימות השנה, וביתר שאת ברגעי משבר, ולפיכך, כול העוסקים ביצור ואספקת מזון לאזרחי ישראל נקבעו כ”עובדים חיוניים למשק” – כך נמסר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

בהמשך להחלטת הממשלה בעניין הטלת סגר מבהיר משרד החקלאות כי ענפי החקלאות השונים, על כל שרשרת ההספקה שלהם ומערכות העיבוד, ממשיכים להיות “ענפים חיוניים למשק” גם בתקופת הסגר. על כן ענפים אלו ימשיכו להיות מוחרגים מההגבלות הכלליות, וימשיכו לייצר מזון טרי לציבור.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, מסר כי חקלאי ישראל עושים ככל שביכולתם להמשיך לספק לאזרחי ישראל מזון כך שלא יחסרו פירות, ירקות, ביצים, חלב ובשר ברשתות השיווק ובנקודות המכירה, ועובדים בשביל לספק ביטחון מזון מסביב לשעון ללא לאות.

מנכ”ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד”ר נחום איצקוביץ’: “בדומה לסגר הקודם, גם בסגר הנוכחי הוחרג ענף החקלאות והוגדר כענף חיוני, כך שיוכל להמשיך לפעול כרגיל. חקלאי ישראל ימשיכו לשרת את הציבור הישראלי ולספק לאוכלוסייה ביטחון מזון באמצעות אספקה סדירה של תוצרת מקומית טרייה. החקלאים ימשיכו גם בימים קשים אלו לעמוד לצד אזרחי המדינה ולעשות ככול יכולתם לדאוג למזון טרי ואיכותי לכלל אזרחי ישראל”.

ירידת מחירי הירקות לאחר ראש השנה
עוד מוסר המשרד, כי מניתוח של כלכלני משרד החקלאות ופיתוח הכפר של “הימים שאחרי ראש השנה” עולה כי נראית ירידת מחירים בשוק. מחירי הירקות שבשבוע שעבר היו גבוהים יחסית, ירדו לאחר ראש השנה. על פי סקירה של המשרד, המחיר הסיטוני של מלפפונים ירד בשיעור חד של כ-50%, ל-4.59 שקלים לעומת 9.6 שקלים בשבוע שעבר. גם מחיר העגבניות ירד השבוע ועומד עתה על 4.5 שקלים לעומת 6 שקלים בשבוע שעבר. הקישואים גם הם רשמו השבוע ירידה נאה ל-6 שקלים במחיר סיטוני לעומת 9 שקלים בשבוע שעבר. כך גם מחיר הבננות שירד ל-5.1 שקלים מ-6.5 שקלים בשבוע שעבר.
במשרד החקלאות גם רואים ירידה בהיקפי העסקאות בשוק הסיטוני ומגדירים אותו כ”מסחר חלש” ללא הרבה תנועה בשוק. עם זאת, בשוק יש שפע סחורה, ללא מחסור. במשרד החקלאות מסבירים את התנועה הדלה בשוק הסיטוני בדפוס שמאפיין ימים שלאחר חג, כיוון שבדרך כלל רוב הציבור מרכז את קניותיו טרום ימי החג. גם הסגר בו אנו נמצאים וסגירה של עסקים במגזר המוסדי כגון מסעדות ובתי מלון ככל הנראה תורמת להיקף עסקאות לא גדול.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*