בדיקת סיבוס: כמה מוציאים אנשי הייטק על ארוחות ביום ומה הם אוהבים לאכול

חברת ההסעדה סיבוס בדקה מאות אלפי ארוחות של עובדי הייטק ומצאה כי הארוחה המועדפת עליהם היא של בשרים לעומת עובדי שאר המגזרים שמעדיפים דווקא בתי קפה

צילום אילוסטרציה
מרבית מעובדי ההייטק באזור תל אביב מעדיפים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם במסעדה עצמה. צילום אילוסטרציה

השבוע צוין יום ההייטק, המוקדש לעובדים במקצועות הטכנולוגיה וההייטק, ולקראת  יום זה, בדקה חברת ההסעדה סיבוס, העוסקת בפתרונות ניהול לתקציבי ארוחות לחברות וארגונים, את דפוס ההתנהגות של מגזר ההייטק בהשוואה לשאר המגזרים במשק.

קרן וייזמן, סמנכ"לית שיווק בסיבוס. צילום: סטודיו דני גולן
קרן וייזמן, סמנכ”לית שיווק בסיבוס. צילום: סטודיו דני גולן

הבדיקה נעשתה על מנת לקבל תמונה כללית על ההעדפות וההטבות של עובדי ההייטק ביחס ליתר המגזרים בכל הנוגע לארוחת הצהריים בעבודה, והיא כללה מעקב אחר מאות אלפי עסקאות שנעשו בקרב עובדים המקבלים תקציב חודשי מהמעסיק למימוש בארוחת הצהריים.

מהממצאים עולה כי התקציב החודשי הממוצע עבור ארוחות הניתן לעובדי ענף ההייטק עומד על 810 שקל בחודש – כאשר נמצאו חברות המעניקות לעובדים 1,200 שקל לחודש. התקציב החודשי הממוצע הניתן בשאר הענפים (הכוללים בנקאות ופיננסים, קמעונאות, רכב ותחבורה, תקשורת ועוד) עומד על 729 שקל.

כמו כן נבדק כמה מוציאים על ארוחה עובדי ההייטק באזורי התעשייה: יקנעם, הרצליה, תל אביב, באר שבע וירושלים:

 

אזורים ממוצע עסקה עובדי הייטק בשקלים
 הרצליה  53.16
 באר שבע  45.75
ת”א  40.76
יקנעם  36.07
ירושלים  30.35

 

מהנתונים עולה, כי עובדי ההייטק בהרצליה מוציאים על ארוחה 16% יותר מעובדי ההייטק בבאר שבע, הממוקמים במקום השני. במקום השלישי ניצבת תל אביב ואחריה עובדי יקנעם וירושלים.

ממצאים נוספים הראו, כי מרבית מעובדי ההייטק באזור תל אביב מעדיפים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם במסעדה עצמה. לעומתם, רבים מעובדי ההייטק ביקנעם לדוגמה, המעדיפים להזמין אוכל למשרד (35%). ניתן לייחס זאת לעובדה כי סביב חברות ההייטק בתל אביב ישנן מסעדות רבות, כאשר חלק משגרת יום העבודה כוללת יציאה משותפת לארוחה.

בנוסף, בסיבוס בחנו מהם סוגי האוכל האהובים ביותר על עובדי ההייטק לעומת שאר העובדים במשק:

TOP 5 הייטק
1 בשרים
2 סלטים וסנדוויצ’ים
3 חדר אוכל
4 בתי קפה
5 אוכל ביתי

 

TOP 5 שאר המגזרים
1 בתי קפה
2 בשרים
3 מכונות
4 חדר אוכל
5 סלטים וסנדוויצ’ים

 

מהנתונים עולה, כי מסעדות בשרים הן האהובות ביותר על ידי עובדי ההייטק, הסנדוויצ’ים והסלטים במקום השני, במקום השלישי והרביעי ממוקמים בתי הקפה וחדר האוכל בהתאמה ואת החמישייה סוגרות מסעדות של אוכל ביתי.

בקרב עובדי המגזרים השונים מסעדות הבשרים הגיעו למקום השני בעוד שאת המקום הראשון והמכובד תפסו דווקא בתי הקפה. במקום השלישי נכנסו לרשימה מכונות ממכר אוטומטיות – המשקפות הוצאה נמוכה יותר. במקום הרביעי חדר האוכל ובמקום החמישי יעדיפו לאכול סנדוויצ’ים וסלטים.

ממצא מעניין נוסף הוא שהאוכל האסיאתי והסושי, הנחשבים פופולאריים בישראל, מדורגים מחוץ לחמישייה מובילה, רק במקום ה-6 בקרב עובדי ההייטק ובמקום ה-10 בקרב המגזר הכללי.

עוד מדווחים בסיבוס, כי בקרב חברות הייטק שעשו אקזיט בשנים האחרונות צמחו תקציבי הארוחות לעיתים אפילו ב-60%.

קרן וייזמן סמנכ”לית שיווק סיבוס: “מגזר הייטק היה החלוץ במתן תקציבי ארוחות לעובדים על חשבון המעסיק. עם זאת, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה לפיה שאר המשק מדביק את הפער ומתיישר לאט לאט עם תנאי ההייטק, כאשר תקציבי ארוחות הופכים לתנאי בסיסי בגיוס עובדים חדשים לחברות”.

סיבוס מתמחה בפתרונות ניהול תקציבי ארוחות לחברות ולארגונים. כיום החברה מספקת שירות ליותר מ-2,500 חברות ו-330 אלף עובדים ביותר מ-5,000 מסעדות בפריסה ארצית. החברה הינה חלק מתאגיד Sodexo  העולמי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*