אורז האיכות היפני אקיטה קומאצ’י מגיע לישראל

האורז לא נחשף בשום שלב בתהליך גידולו לחומרי הדברה ואף עובר תהליך סטריליזציה ייחודי ועל כן, אינו מחייב שטיפה לפני הבישול. הוא בעל ערך תזונתי גבוה, אידיאלי להכנת סושי, צ'יראשי, ליווי מנות קארי, פוקה ועוד

נאור לוי, בעלים ומנכ"ל Kitakata בשדה אורז במחוז אקיטה ביפן. צילום פרטי
אורז יפני אקיטה קומאצי ממחוז אקיטה. צילום: שי בן אפרים

אורז הפרימיום המקורי אקיטה קומאצ’י, נוחת בישראל היישר ממחוז אקיטה ביפן. זהו אורז לבן אותנטי, מבריק וריחני, הנחשב לאחד מזני האורז האיכותיים והמבוקשים. הוא אינו נחשף בשום שלב בתהליך גידולו לחומרי הדברה ואינו מחייב שטיפה לפני הבישול, הודות לתהליך סטריליזציה ייחודי שהוא עובר. חברת יבוא המזון Kitakata, נציגתה הרשמית בישראל של חטיבת האורז בתאגיד המזון הענק JA (Zn-noh) מייבאת אותו לשוק המוסדי והפרטי.

אקיטה קומאצ’י, הוא אורז יפני לבן עגול בעל איזון המשלב שלושה מרכיבים עיקריים המהותיים באורז יפני – מראה נוצץ, ריחני ארומטי ומרקם נעים בחך. מרקמו מעט קשה יותר והוא מצטיין ביכולותיו להכנת סושי, צ’יראשי, ליווי למנות קארי, פוקה ועוד. הוא בעל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד, עשיר בפרוטאין, סיבים, מינרלים וויטמינים נחשב לבריא יותר מזני אורז אחרים הקיימים בשוק. הוא בעל ערך קלורי נמוך יותר ומזין במיוחד על כן הוא מאוד פופולארי גם בארץ המקור, יפן.

אקיטה קומאצ’י ידוע באיכותו ובטריותו – זו הסיבה שמגדלים אותו בכל רחבי יפן ובמקומות נוספים בעולם. עם זאת, לדברי היבואן “אקיטה קומאצ’י המקורי הגדל במחוז אקיטה, הוא האורז המקורי המזין והאיכותי ביותר, כשאחת הסיבות המרכזיות לכך היא תנאי הגידול שלו הקשורים בטיב האדמה ואיכות המים במחוז זה. מעבר לטעמו העשיר של האורז, הוא גם חוסך זמן יקר בכך שאינו מצריך הכנה מקדימה טרם הבישול, כך שגם השוק המוסדי יוכל ליהנות מיתרון זה וכך גם בשלנים ביתיים, שבבחירה בו יהנו מקולינריה במיטבה”.

על אודות Kitakata

חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית ליבוא מוצרי מזון מיפן, בדגש על מוצרי איכות מסורתיים. נאור לוי, בעלים ומנכ”ל Kitakata, בעל רקורד עשיר וקשרים ענפים ומפותחים עם חברות ביפן ועם התרבות היפנית ומייבא מוצרים מיפן לישראל וגם לאירופה, בדגש על מדינות כמו גרמניה, צרפת ושבדיה.

לוי, מוכר גם כמייסד תרבות הסאקה בישראל ויש לו מיזמים רבים ושותפויות שונות להחדרת תרבות הקולינריה היפנית על כל צורותיה וגווניה לישראל ולשווקים נוספים באירופה. לאחרונה, חברת Kitakata נבחרה לייצג באופן רשמי בישראל את חטיבת האורז בתאגיד המזון הענק ZEN-HON ) JA) מיפן. החזון של לוי, הוא להנגיש את מוצריהם של מפעלים קטנים וגדולים כאחד, המייצרים מוצרי איכות בידי אמן ומשמרים באדיקות מסורות ייצור יפניות העוברות מדור לדור, ברחבי העולם.

כשר באישור הרבנות לישראל.

מחיר לאריזה של 2 ק”ג: 78 שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*