תנובה תובעת 4.2 מיליון שקל מכלל ביטוח בעקבות השמדה של חלק ממטען דגים קפואים שיובאו מסין

בתביעה נאמר כי כלל מבטחת את פעילותה של תנובה במערך מקיף של פוליסות ובין שאר בפוליסת ביטוח מסוג "כל הסיכונים" בסכום של 10 מיליון דולר המכסה כל מקרה של נזק או קלקול של מלאי מסיבה כלשהי, בכל אחד משלבי הייצור וההפצה

אוניית מכולות, צילום ויקפדיה
אוניית מכולות, צילום ויקפדיה

תנובה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז תביעת תגמולי ביטוח בסך 4.2 מיליון שקל כנגד כלל ביטוח. בתביעה נאמר כי כלל מבטחת את פעילותה של תנובה במערך מקיף של פוליסות ביטוח, וכי בין שאר הפוליסות הוציאה כלל לתנובה פוליסת ביטוח מסוג “כל הסיכונים” בסכום ביטוח של 10 מיליון דולר, המכסה כל מקרה של נזק או קלקול של מלאי מסיבה כלשהי, בכל אחד משלבי הייצור וההפצה.

לדברי תנובה, במהלך החודשים פברואר-מרץ 2019 היא ייבאה לישראל מסין למטרות שיווק והפצה עשר מכולות של מלאי דגים קפואים מסוג פילה אמנון. בעת הגעת המשלוחים ארצה עברו המכולות את כל הבדיקות הדרושות והמקובלות שהיו תקינות, ונקבע בעקבות כך כי המדובר במלאי תוצרת מזון ראוי לשיווק ולהפצה.

שיווק התוצרת החל בחודש יולי 2019 ואולם כעבור זמן קצר, החל מחודש אוגוסט ולאחר מכן, החלו להתקבל בתנובה תלונות מלקוחות על היות המוצרים בלתי תקינים ובלתי ראויים לשימוש. מיד התעורר חשש לאיכות התוצרת והוחלט לאלתר וכצעד מניעה לעצור מיד את המשך השיווק וההפצה של מלאי 135 טונות דגים קפואים שטרם שווק, ולקיים בדיקות מקיפות נוספות.

בעקבות הבדיקות האמורות החלה תנובה במבצע של החזרה יזומה של מלאי דגים קפואים מרשתות המכירה והשיווק, ובמקביל בוצעה השמדת מלאי בנקודות המכירה.

לטענת תנובה, בעקבות המקרה נגרמו לה נזקים בהיקפים רבים ונרחבים, שעיקרם השמדת מלאי תוצרת דגים קפואים שהיו מאוחסנים במחסנים ייעודיים, והחזרת מלאי דגים שכבר שווקו והשמדתם.

תנובה מציינת, כי מתוך ייבוא דגי אמנון קפואים בכמות כוללת של כ-233 טונות היא נאלצה להשמיד כ-146 טונות דגי אמנון קפואים. לדבריה, בחוות הדעת של השמאי המוסכם ירון רומנו ממשרד שמאים שמביט-שמאות סיקור וניהול סיכונים, נקבע גובה הנזק שנגרם לה בעקבות האירוע בסכום כולל של 4.2 מיליון שקל.

בתביעה שהוגשה בהליך של סדר דין מקוצר נאמר שכלל ביטוח טענה במסגרת מכתב הדחייה, כי חלה טעות בסימון מועד התפוגה על גבי המוצר, וכי הנזק למוצר מקורו בסימון שגוי של תאריך התפוגה או בשלב הייצור, וכי הפוליסה אינה מכסה נזק שנגרם בשלבי הייצור או התיוג.

עוד טענה כלל, כי מאחר שתנובה אינה יצרן הדגים, היא לא ארזה את המוצרים ולא סימנה אותם, ועל כן בנסיבות אלה היא אינה זכאית לכיסוי הביטוחי.

בחברת הביטוח בחרו לא להגיב.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*