רזרב פטי ורדו 2018 של יקבי ירושלים זכה במדליית זהב ובציון 96 בתחרות דיקנטר 2021

מאפייני יין: יין אדום יבש, שהופק מענבי פטי וורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים

רזרב פטי ורדו 2018

המגזין היוקרתי דיקנטר העניק ליין רזרב פטי ורדו 2018, כרם יחידני, של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית – את מדליית הזהב והציון 96. זהו ציון גבוה מאוד, הממקם את היקב בשורה אחת עם היקבים המובילים בארץ.

רזרב פטי וורדו, (כרם יחידני) – 2018

מאפייני יין: יין אדום יבש, שהופק מענבי פטי וורדו מכרם יחידני בהרי ירושלים. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של פטל שחור – אוכמניות, לקריץ ועור. גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

על הבציר: חורף חמים ולאחריו אביב שהקדים, הביאו להתעוררות מוקדמת של הגפנים. הבציר החל מוקדם בעשרה ימים מהממוצע. הקיץ היה נוח והתנאים במהלך הבציר היו מצוינים ללא אירועים אקלימים חריגים. היבול היה נמוך מהממוצע והדבר הביא ליצירת יינות עמוקים ומורכבים.

מחיר מומלץ: 130 שקל.

התעודה על בחירת היין של מגזין דיקנטר

על היקב

יקב ירושלים אגודה חקלאית שיתופית, הוא יקב ותיק, הפועל קרוב ל-100 שנים, ומייצר יינות במגוון סדרות. היקב, שהינו היקב היחיד בירושלים, בבעלות אגודה חקלאית שיתופית אשר מחזיקה ב-40% מכרמי היקב.  היקב קולט ענבי איכות מהרי ירושלים, שפלת יהודה ומורדות הכרמל.

בשנים האחרונות היקב עבר שדרוג משמעותי: נפתח מרכז מבקרים הממוקם בתוך מבנה טחנת הרוח מונטיפיורי שבמשכנות שאננים.

ליקב מנכ”ל ויינן ראשי חדש, ליאור לקסר, שמגיע עם ותק של עשרים שנים בעולם היין. בתחילת דרכו עבד בבורגונדי, בורדו ומרגרט ריבר באוסטרליה, והמשיך ל-15 שנה בכרמל  כיינן ראשי, ומתן ייעוץ ליקבים רבים. לקסר מביא גישה קלאסית אירופית, שעיקרה: הכרם והפרי הם במרכז ותפקידו של היינן הוא לשקף את מקור הענבים ואיכותם. מטרתו של לקסר היא לייצר יינות איכותיים ועקביים בכל קטגורית מחיר, יינות שמתאימים לכל הזדמנות צריכה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*