ציונים גבוהים ליקב טוליפ ויקב מאיה במגזין היין Robert Parker’s Wine Advocate

סוביניון בלאן נט 2016 זכה לציון 91 ו-וייט טוליפ 2016 זכה לציון 90. היין מארה וייט 2016 של יקב מאיה, השייך לקבוצת טוליפ, קיבל את הציון 90

צילום: אתר יקב טוליפ
צילום: אתר יקב טוליפ
וייט טוליפ. צילומים: יקב טוליפ
וייט טוליפ. צילומים: יקב טוליפ

מבקר היין הנחשב רוברט פרקר בחר להעניק בטעימה האחרונה במגזין היין Robert Parker’s Wine Advocate את הציון המרשים של 91 לסוביניון בלאן נט 2016 ואת הציון 90 ל-וייט טוליפ 2016. בנוסף, היין מארה וייט 2016 של יקב מאיה, השייך לקבוצת טוליפ, קיבל את הציון המוערך 90. על היינות מנצח היינן דוד בר אילן.

מבקר היין מרק סקווירס, הממונה על טעימת יינות אגן הים התיכון, כתב: “הסוביניון בלאן והוייט טוליפ של טוליפ הם יינות מצוינים, כמו כן גם המארה וייט של יקב מאיה, יקב הבת של טוליפ”.

רועי יצחקי, מנכ”ל ובעלים של יקב טוליפ ויקב מאיה: “זה תמיד מרגש אותנו לקבל הכרה בינלאומית על יינותינו. יקב טוליפ התפרסם בזכות היינות האדומים ובשנים האחרונות אני גאה בכך שגם היינות הלבנים שלנו זוכים לציונים משמעותיים ולהכרה בינלאומית. הסוביניון בלאן נט קיבל ציון גבוה אף יותר השנה מאשר בבציר הקודם, בו קיבל 90. זה נותן לנו ביטחון בדרך שאנחנו הולכים בה ומאמינים בה. במיוחד מרגש אותי לראות שיינות ישראלים מקבלים הערכה יותר ויותר בעולם וישראל תופסת את מקומה כאזור לגידול גפנים מצטיינים ועשיית יין”.

על היינות:

וייט טוליפ 2016 – בלנד ייחודי של שני זנים השונים באופיים, היוצרים יין לבן יבש בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות, כגון אשכולית וליצ’י, לצד עשבוניות רעננה וחומציות טובה ונעימה.

סוביניון בלאן נט 2016 – הענבים ליין זה הבשילו בכרם בוגר בשיטת הצללה ייחודית המאפשרת לפרי לשמור על החמיצות, הטעמים והארומות הכל כך אופייניים לזן. זהו יין יבש בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות בעל עשבוניות רעננה וחומציות טובה ונעימה.

מאיה רוזה 2017. צילום: רן הילל
מארה פינק 2017. צילום: רן הילל

מארה וייט – זהו בלנד לבן עם ארומות של פירות טרופיים, ליים ומינראלים. מאיה מארה להוא בעל גוף קל עד בינוני ומתאים למאכליים ים תיכוניים.

מארה פינק – יין זה הינו רוזה מענבי קריניאן ומורבדרה אשר הותססו ביחד לקבלת אחידות ורכות בטעמים. ליין ארומות פרי אדום ורענן גוף קל וסיומת נעימה. היין ילווה מאכלים ים תיכוניים קלים.

White Espero – יין לבן מבלנד של הזנים: ויוניה, שרדונה ופרנץ קולומבר. ויוניה תסס בעץ במשך שלושה חודשים, השרדונה והפרנץ קולומבר הותססו בנפרד במיכלי נירוסטה. ארומות של פירות לבנים, אשכולית ואפרסק לבן. תבלינים:  אורגנו וטימין. הפה רענן ופריך.

יקב טוליפ הוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי בכפר תקוה כעסק חברתי המעסיק את חברי הכפר, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המשתלבים ביקב כאחד האדם. במרוצת השנים קטף יקב טוליפ מדליות והכרה בינלאומית וחרט על דגלו יינות איכות שהשילוב ביניהם יוצר יינות וממסכים יוצאי דופן. ביקב אומרים, כי הוא נולד מתוך אהבה גדולה ליין ואהבה גדולה לאנשים.

מחיר וייט טוליפ – 75 שקל.

מחיר מארה פינק – 79 שקל.

מחיר אספרו וייט – 90 שקל.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*