צבע השנה של פנטון: Viva magenta – עמוק, חם, בולט וחסר עכבות / מאת טלי ברנר

גם ב-2023, צבע השנה יוביל את כל תחומי העיצוב, כולל מזון. "כאשר העולם הווירטואלי נעשה חלק מחיינו, אנחנו מחפשים השראה מהטבע", אומרת ליאטריס אייזמן, מנכ"לית מכון פנטון לצבע, שמסבירה כי ההשראה של החברה הגיעה מחיפושיות Cochineals

ויוה מגנטה של פנטון. צילום מסך
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

כבר יותר משני עשורים יוצא צוות מומחי חברת פנטון, חברת הצבעים העולמית, לחקור תחומי עיצוב, ארכיטקטורה, דפוס, מזון ואופנה ולנסות לחוש מה יהיה הצבע שיוביל את מצב הרוח העולמי ויהיה דומיננטי בכל התחומים בהם אנחנו נחשפים לצבעים. גם ב-2023, צבע השנה יוביל את כל תחומי העיצוב, כולל מזון. הצבע שנבחר לשנת 2023 הוא Viva magenta – צבע אדום-סגול עמוק חזק, בולט, אמיץ וחסר עכבות.

“כאשר העולם הוירטואלי נעשה חלק מחיינו, אנחנו מחפשים השראה מהטבע”, כך על פי ליאטריס אייזמן, מנכ”לית מכון פנטון לצבע, שמסבירה כי ההשראה של החברה הגיעה מחיפושיות Cochineals. ההודעה על צבע השנה לוותה בפתיחת תערוכה במיאמי בשם : יחסי הכוחות בין בינה מלאכותית ליצירתיות אנושית.

חברת סנסיינט, המתמחה בצבעים למזון, כבר יצאה עם צבע חדש : כוח פירות היער (Power berry) כמו גם חברת GNT שכבר מציעות פיתרונות מותאמים לתעשיית המזון. לפי מרגריט הנדריקס’ מנהלת פיתוח מוצרים ב-GNT, הצבע מושך תשומת לב, מעורר ואנרגטי. לדבריה הצבע מאוד מתאים לדור ה-Z, אילו שמחוברים למדיה הדיגיטאלית. הצבע מזמין ובולט, מעניק חמימות ושמחה.

מיץ פטל בצבע הנכון

קטלינה אוספינה, מהשיווק של חברת ג’יבודן – חברת התמציות העולמית, מציינת כי הצבע Viva magenta 18-1750 משתלב היטב עם פיתוח טעמי התמציות החדשים לקידום מוצרי מזון מן הטבע המקדמים בריאות ואיכות חיים. אפשר לחשוב על רטבים, קרחונים, משקאות בטעמי חמוץ-מתוק או חריף- מתוק. כל אילו שילובים קולינריים מותאמים היטב לצבע השנה. בנוסף, אפשר לשים לב שהצבע דומה לצבעי פירות וירקות שמקורם מפיטוכימיקלים כמו: אנטוציאנינים ובטאציאנינים שידועים כנוגדי חימצון.

חברת התמציות פירמניך כבר הכתירה את תמצית השנה לשנת 2023 בטעם פרי הפיטאייה, שצבעו הטבעי הוא מגנטה.

על פי עדות יצרני מזון ומשקאות הצבע מייצג את חופש הטעם, הוא ביטוי עצמי ועוצמתי, ומדבר עם הלקוחות בגובה העיניים. הצבע מגיע היישר מהטבע, ממשפחת האדומים העזים, ומשדר שמחה ואופטימיות – צבע ראשוני וקדמוני. (מתוך המידעון של Food Ingredients).


הכותבת היא מהנדסת מזון, מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*