עתירה לביטול החלטה של רשות ההגירה הדוחה בקשה להיתר העסקה לשני שפים זרים במסעדה במלון אינדיגו

נאמר בעתירה כי מההחלטה הדוחה את בקשת ההיתר עולה כי הבקשה נדחתה לאור החשד או החשש לפיו העובדים הזרים יכינו אוכל שאינו אתני, כזה שעובדים ישראלים יכולים להכין, וכן תיגרם פגיעה בתעסוקת ישראלים. העותרת מדגישה בפנייתה לבית המשפט, כי אי מתן ההיתר המבוקש על ידה יביא לסגירת המסעדה שבבעלותה

המסעדה במלון אינדיגו. צילום: אתר המלון

חברת נייס טו מיט יו הגישה עתירה מנהלית לביטול החלטת רשות האוכלוסין וההגירה הדוחה את בקשתה לקבלת היתר להעסקת שני שפים זרים במסעדה המופעלת על ידה במלון אינדיגו ברמת גן.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר, כי הבקשה של העותרת נדחתה בנימוק לפיו בביקורת אכיפה שנערכה במסעדה עולה כי מדובר במסעדה מעורבת, אשר מגישה בשעות הבוקר תפריט ארוחת בוקר שאינו אסייתי.

לדברי העותרת, המסעדה המופעלת על ידה היא חלק מבית המלון אינדיגו וכי לבית המלון מטבח המחולק לשניים – האחד הוא לצורך הכנת ארוחות בוקר בלבד, והשני משרת את המסעדה המופעלת על ידה.

עוד מציינת העותרת, כי ככל בית מלון גם לבית המלון אינדיגו חדר אוכל המשרת את אורחי המלון ומגיש ארוחות בוקר בלבד, וכי לאחר הגשת ארוחת הבוקר המטבח נסגר ואין בו כל פעילות.

לטענת העותרת, היא ביקשה להעסיק את העובדים אך ורק במטבח המסעדה לאחר תום הגשת ארוחת הבוקר וללא קשר להגשת ארוחת הבוקר, וכי היא הדגישה במסגרת בקשת ההיתר להעסקתם, כי הם יעבדו אך ורק במטבח הקשור למסעדה האתנית.

אולם, נאמר בעתירה, כי מההחלטה הדוחה את בקשת ההיתר עולה כי הבקשה נדחתה לאור החשד או החשש לפיו העובדים הזרים יכינו אוכל שאינו אתני, כזה שעובדים ישראלים יכולים להכין, וכן תיגרם פגיעה בתעסוקת ישראלים.

עוד טוענת העותרת, כי היא אינה מתכוונת להעסיק את המומחים בשכר גבוה כל כך על מנת שיבצעו פעולות שעובד ישראלי או כל עובד אחר שאינו “עובד מומחה” יכול לבצע בשכר שאינו שכר מומחה.

לדבריה, היא ביקשה להעסיק את העובדים בתבנית העסקה כזו הנפרדת לחלוטין מתהליך ההכנה וההגשה של ארוחות הבוקר, וכי מדובר במקרה מיוחד וספציפי, ועל הרשות היה להתייחס אליו ככזה ולשקול את מלוא השיקולים הרלוונטיים בטרם התקבלה ההחלטה הדוחה את בקשתה.

העותרת מדגישה בפנייתה לבית המשפט, כי אי מתן ההיתר המבוקש על ידה יביא לסגירת המסעדה שבבעלותה, וכי מדובר בפגיעה קשה, בלתי חוקית ובלתי מידתית בזכות הקניין שלה ובחופש העיסוק.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*