לקראת 9 באב: בעוף טוב צופים זינוק של 50% בצריכת מוצרי דגים

ענבל טרופ קירש, סמנכ"לית השיווק בעוף טוב, יצרנית דג טוב: הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה. עוף טוב השיקה שני מוצרי דגים חדשים בסדרת דג טוב  

מוצרי דג טוב. צילום: סטודיו עוף טוב

בחודש אוגוסט השנה, בו חלים “תשעת הימים” שלפני תשעה באב, צפויים הישראלים לצרוך הרבה יותר מוצרי דגים, תחליפי בשר ומוצרי חלב. כחלק מהיערכותה לתקופת תשעת הימים השיקה עוף טוב שני מוצרי דגים חדשים בסדרת דג טוב – פופקורן דג טוב, חטיפי דג מצופים בשני סגנונות.

לקראת הצום צפוי זינוק של 50% בצריכת מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה. ענבל טרופ קירש, סמנכ”לית השיווק בעוף טוב יצרנית מוצרי דג טוב, מוסרת: “יצרני מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה נערכים מראש לתקופה זו, מגבירים את הייצור ומגדילים את האספקה לרשתות השיווק”. תשעת הימים הם הימים שמתחילים בראשיתו של חודש אב ונמשכים עד צאת צום תשעה באב. בימים אלה נוהגים ישראלים רבים להימנע מאכילת מאכלי בשר, מנהג המציין את האבל על חורבן בית המקדש, ומעשירים את התזונה שלהם בדגים ובמוצריהם, בתחליפי בשר ובמוצרי חלב.

שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה

קטגוריית הדגים הקפואים המוכנים לאכילה עמדה בשנת 2018 על 20 מיליון שקל והציגה באותה שנה גידול של 17%. צריכת הדגים בישראל נמצאת בעלייה מתמדת. עם זאת היא עדיין נמוכה ביחס לעולם. ההערכות הן כי צריכת הדגים הממוצעת לנפש בישראל עומדת על כ-12 ק”ג לנפש בשנה, כשבמערב אירופה היא עומדת על כ-20 ק”ג לנפש בשנה, ביוון ובאיטליה כ-35 ק”ג לנפש בשנה וביפן היא מגיעה ל-65 ק”ג לנפש בשנה.

מוצרי דג טוב
סדרת מוצרי דג טוב

בשנים האחרונות שוק מוצרי הדגים הקפואים המוכנים לאכילה רשם גידולים, עם זינוקים ניכרים בתקופות תשעת הימים. כך עולה מנתוני סטורנקסט:

  • בשנת 2017 נאמד השוק ב- 17 מיליון שקל. בשנה זו בתקופת “תשעת הימים” עלו המכירות ב- 106% ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים.
  • בשנת 2018 נאמד השוק השנתי של מוצרי הדגים ב- 20 מיליון שקל ורשם עליה של 17% ביחס לשנת 2017. בשנה זו, בתקופת “תשעת הימים” נרשמה עלייה של 115% בצריכה ביחס לממוצע בחודשי השנה האחרים.
  • בתקופת זו בשנת 2018 נרשם גידול של 21% ביחס לאותה תקופה אשתקד.
  • בתקופת זו השנה צפויה עלייה נוספת של 50% בצריכת מוצרי הדגים.

טרופ קירש מוסרת כי “העלייה בצריכת מוצרי דגים מוכנים לאכילה אינה פוגעת בהיקף שוק הדגים הטריים. הישראלים צורכים בשנים האחרונות יותר ויותר מוצרי דגים, בהם דגים טריים וקפואים ומוצרי דגים מוכנים לאכילה”. עוד מוסיפה טרופ קירש, כי “בישראל פופולארית מאוד התזונה הים התיכונית הנחשבת לטובה ומזינה וכזו המעודדת צריכת דגים ושילובם בתזונה היומית כמקור איכותי לצריכת חלבון, באופן קבוע “.

שוק הדגים הכללי

קשה לאמוד במדויק את היקפי צריכת הדגים בישראל, שכן לצד רשתות השיווק בהן הם נמכרים, ישראלים רבים נוהגים לקנות דגים גם בשווקים ובחניות פרטיות לממכר דגים. אולם לפי הנתונים הנאספים מרשתות השיווק ניתן לראות כי:

  • בשנת 2017, בשבוע האחרון של חודש יולי (אז החלו תשעת הימים) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 33 מיליון שקל. הממוצע השבועי של חודש אוגוסט באותה שנה עמד על 23 מיליון שקל. כלומר, בשבוע הראשון של תשעת הימים נמכרו כ-43% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריהם.
  • בשנת 2018, בשבוע המלא של תשעת הימים (שחל במחצית יולי) נמכרו בישראל דגים ומוצריהם בהיקף של 35 מיליון שקל, בעוד הממוצע השבועי של אוגוסט באותה שנה עמד על 27 מיליון שקל. כלומר, בשבוע תשעת הימים נמכרו כ-30% יותר דגים ומוצריהם בהשוואה לארבעת השבועות שלאחריו.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*