יקב מדבר מציע יין לבן גם לליל הסדר

לקראת ליל הסדר היקב הדרומי משיק שני יינות לבנים כשרים: ויונייה ושרדונה

יינות יקב מדבר. צילום איל קרן
יינות יקב מדבר. צילום איל קרן
יקב מדבר - ויונייה יין לבן. צילום אייל קרן
יקב מדבר – ויונייה יין לבן. צילום אייל קרן

מתברר ששל פי ההלכה ניתן לברך על יין לבן בברכת ארבעת הכוסות. יקב מדבר מציע לפסח הקרוב שני יינות לבנים: ויונייה ושרדונה כשרים לפסח. ביקב מציינים כי בתרבות היין יש תופעה מעניינת של מעבר משתיית יין  אדום ליין לבן. חובבי היין הלבן לא תמיד יודעים כי ניתן על פי ההלכה לשתות בליל הסדר ולקיים מצוות ארבעת הכוסות עםיין לבן – העיקר שיהיה היין המשובח ביותר שקיים בבית. עיקרי ההלכות קובעים בעניין זה: כל יין כשר לפסח טוב גם לארבע כוסות בליל הסדר, ובכלל זה גם יין לבן. ישנה לכאורה יש נטייה לחשוב שיש עדיפות ליין אדום, אך פסקו רבנים לאורך ההיסטוריה שיין לבן ראוי יותר, על מנת להמנע מעלילות דם שהיו פורצות בפסח שבהן הואשמו היהודים בשתיית דם ילדים. אם היין הלבן משובח יש להעדיפו בכל מקרה על יין אדום.

היקב  מציע לפסח 2018 שני יינות לבנים לליל הסדר:

ויונייה – זכה ב 2016 במדליית זהב בתחרות דקנטר לונדון היוקרתית: יין יבש, ארומתי ופירותי, מתאים במיוחד לבשרים על האש, לאוכל אסיאתי, ועוד.

המחיר: 90 שקל.

שרדונה ללא עץ – יין לבן, מאופק ופירותי, שלא עובר כלל התבגרות בחבית, וכך הוא שומר על מאפייניו הפירותיים של הזן. זהו יין מעולה כאפריטיף, אבל גם לליווי דגים ופירות ים וגבינות שונות.

המחיר: 90 שקל.

החברה הסקוטית מבית ישרקו, שקיבלה לאחרונה את הזכיון לייבוא ושיווק יינות יקב מדב, מציעה הפסח הקרוב  מגוון יינות אדומים ולבנים – כשרים לפסח. יקב מדבר ממוקם ברובע האמנים שבערד, היקב הוקם בשנת 2012 ובבעלות איציק וולף ומשפחתו והוא מייצר יין מענבים הגדלים בנגב. רוב היינות עשויים מענבים מכרם ייחודי, ברמת הנגב הגבוהה, 800 מטר מעל לפני הים. בית הגידול לגפנים במדבר מצטיין באדמת לס בלתי מחלחלת, יובש קיצוני שמחייב השקייה מושכלת, קרינת שמש ייחודית בליווי הבדלי הטמפרטורה בין היום והלילה ועונות השנה, מיטיבים עם הגפנים.

הייננים שחר לנדמן ודיאגו צ’ורלטי מפנזנו שבקיאנטי בטוסקנה, שמסייע ומייעץ ללנדמן, בשיתוף פעולה עם הכורמים, מופקדים על עשיית היין. טעמם, מומחיותם וניסיונם בשטח באים לידי ביטוי הולם ובלתי מתפשר ביין.

יקב מדבר הוא אחת מפינות החמד היותר מסקרנות בתעשיית היין הישראלית בת זמננו. לאחרונה ניכרת מגמת התמסדות בשוק המקומי שבאה לידי ביטוי בהשקעה הרבה בהבנת הטרואר הצחיח הזה. היקב מייצר ומשווק  יותר מ-60 אלף אלף בקבוקים בשנה של מגוון יינות. בשנים האחרונות שווקו מוצרי יקב מדבר על ידי היקב בעצמו.

יקב מדבר. צילום: אתר החברה

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*