ייצוגית נגד מעדני יחיעם בטענה להעלאת מחיר סמויה למוצרי פסטרמה

לדברי המבקשת, מדובר בתופעה חמורה של ייקור מוצר צריכה בסיסי באמצעות הקטנת אריזתו ללא מתן גילוי אפקטיבי

מקור: ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-3 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד חברת מעדני יחיעם (1993) מקיבוץ יחיעם. זאת בטענה להטעייה צרכנית הבאה לידי ביטוי בהעלאת מחיר סמויה הגלומה בשיווק סדרת מוצרי נקניקי הפסטרמה של החברה, המגלמת הפחתת משקל כמותית בשיעורים רבים.

לטענת המבקשת, חן חורש, מעדני יחיעם מייצרת ומשווקת משך שנים רבות נקניקי פסטרמה באריזות סגורות וקשיחות תחת המותג “יחיעם” בתכולה כוללת ורגילה של 300 גרם, כאשר בשנים האחרונות היא החלה לשווק במקביל באותה האריזה ובאותו הנפח, נקניקי פסטרמה במשקלים של 250 גרם (הפחתה בשיעור של 20%) כאשר הנראות של האריזות על מדפי הקמעונות ומחירן הוא זהה לחלוטין לאריזות הרגילות בתכולה כוללת של 300 גרם, דהיינו עסקינן בהתייקרות סמויה של המוצרים.

בבקשה נאמר, כי מחמת הזהות הפיזית המובהקת בין נראות האריזות במשקלים הרגילים לבין אלו המוקטנים, הרי הצרכן אינו יכול להבחין כי מדובר בתכולה מופחתת של מוצרים השייכים לסדרת מוצרי הפסטרמה המוכרת והידועה, כאשר ההטעיה בנסיבות העניין היא חמורה ביותר בשל העובדה כי עסקינן באריזות הזהות בגודלן ובנפחן.

לדברי המבקשת מדובר בתופעה חמורה של ייקור מוצר צריכה בסיסי באמצות הקטנת אריזתו ללא מתן גילוי אפקטיבי, תוך הסתרה מובהקת של העובדות גם כלפי הצרכן וגם לעיתים כלפי הקמעונאי בפרט, כאשר מוצרים אלו משווקים זה לצד זה תוך עירוב המינים והסוגים והצרכן אינו יכול להבחין מחמת הזהות בנפח האריזות ועיצובן הדומה.

תגובת חברת מעדני יחיעם: “טרם קיבלנו לידינו תביעה כלשהיא בנושא זה. לכשנקבל אותה נלמד את הפרטים באופן מעמיק ונגיב בהתאם בערוצים המשפטיים. נציין כי מעדני יחיעם פועלת על פי החוק ונוהגת בקפידה רבה בנושא גודל אריזה, שיווק וסימון מוצרים”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*