ייצוגית נגד מעדני יחיעם בטענה להסתרת רכיב השומן מן החי בסימון על נקניקיות עוף מתוצרתה

בבקשה נאמר, כי התנהלות זו של מעדני יחיעם היא בבחינת תחרות שוק בלתי הוגנת, שעה שכלל יצרניות הנקניקיות המובילות במשק לא פעלו כדוגמתה. תגובת הנתבעת: מעדני יחיעם פועלת על פי החוק ונוהגת בקפידה רבה בנושא סימון תזונתי של מוצרים

מפעל יחיעם קיבוץ יחיעם. צילום: יח"צ
מפעל יחיעם קיבוץ יחיעם. צילום: יח"צ

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת מעדני יחיעם (1993) מקיבוץ יחיעם, מפעל ותיק לייצור מוצרי בשר מעובדים, נקניק, ונקניקיות.

לטענת המבקשת, מעדני יחיעם הסתירה בכל הנוגע למוצרי נקניקיות העוף המיוצרים על ידה, הן תחת המותג “יחיעם” והן בעבור המותג הפרטי של רשת שופרסל, את דבר קיומו של רכיב השומן מן החי אשר הוסף להרכב תערובת המוצרים, וסימנה באופן כוזב את שיעורו המוצהר של “בשר העוף”.

בבקשה נאמר, כי התנהלות זו של מעדני יחיעם היא בבחינת תחרות שוק בלתי הוגנת, שעה שכלל יצרניות הנקניקיות המובילות במשק לא פעלו כדוגמתה, באופן בו הוסתר קיומו של רכיב השומן המוסף מהרכב המוצר. זאת, כאשר בניגוד למעדני יחיעם הרכיבים מן החי המוכלים במוצר המעובד גולו וצוינו כ”בשר עוף/הודו ו-שומן עוף והודו”.

אלא שמעדני יחיעם בחרה לנהוג בפרקטיקה של הסתרה, זאת עת הסתירה את קיומו של רכיב השומן מרשימת הרכב המוצרים, והסתפקה בציון כולל כי המוצר מכיל “בשר עוף” בשיעורים שאינם משקפים נכונה את שיעור הבשר דה-פקטו במוצרים.

בבקשה נטען כי לקוחותיה של מעדני יחיעם רכשו את מוצריה בהסתמך על הצהרה כוזבת כי הם מכילים שיעור גבוה של מרכיבי בשר עוף גולמיים, בשונה מרכיבי שומן העוף או ההודו, ובפועל צרכו מוצרים ששיעורי הבשר המוכלים בהם אינם תואמים את תיאור המוצרים והצגתם לצרכן.

לצד הפרת חובת הגילוי באשר לקיומם של השומנים מן החי המוכלים בהרכב המוצרים, על מנת לייצר עדיפות פסולה על פני מוצרים מקבילים, אשר בלי יוצא מן הכלל מכילים רכיב שומנים מן החי בהרכב המוצר.

ממעדני יחיעם נמסר: “טרם קיבלנו לידינו את הבקשה לתובענה ייצוגית עליה מדובר בידיעה. לכשנקבל אותו נלמד את הפרטים באופן מעמיק ונגיב בהתאם. נציין כי מעדני יחיעם פועלת על פי החוק ונוהגת בקפידה רבה בנושא סימון תזונתי של מוצרים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*