יומיים של יינות לבנים וסמוקים בפסטיבל White במרינה בהרצליה

חגיגת קיץ עם כ-120 יינות לבנים, סמוקים ומבעבעים, מתחם קולינרי, סדנאות יין, מוזיקה והפתעות, במרינה הרצליה 4-5 באוגוסט, ימים רביעי וחמישי - 18:00-23:00

פסטיבל white במרינה בהרצליה. צילום: תום גץ

פסטיבל White – מפורצי הדרך שת תרבות היינות הלבנים בישראל – חוגג את שנתו השלוש עשרה עם אירועי יין מגוונים בשלל ריחות וטעמים מיוחדים. בפסטיבל צפויים להשתתף אלפי אורחים מכל רחבי הארץ שיגיעו ליהנות מטעימות של יותר מ-120 יינות לבנים, סמוקים ומבעבעים, סדנאות יין, מתחם אוכל, מוזיקה שמחה ועוד הפתעות רבות. בחנות פסטיבל ניתן יהיה לרכוש את היינות, שיוצעו לטעימה בפסטיבל, כאשר חלק מהיינות יימכרו ישירות על ידי המציגים.

בפסטיבל משתתפים היקבים הגדולים, יקבי הבוטיק, קטנים וגדולים כאחד, והיבואנים המובילים ואלה יציגו את התוצרת המקומית לצד מיטב יינות העולם. שחקני חיזוק חדשים יחשפו כמדי שנה את השפע והמגוון של הזנים והסגנונות שיש ליינות לבנים, סמוקים ומבעבעים להציע.

פסטיבל white במרינה בהרצליה. צילום: תום גץ

בין המשתתפים: צור סוכנויות, יקב בנימינה, יקב ברקן, יקב סגל, יקב ארזה, חברת הכרם, יקב דלתון, יקב רקנאטי, יקב שילה, יקב פסגות, Miraval, יקב ארזה, יקב עמק האלה, Tommasi, Claudy Bay, Mateus , יקב ירושלים, יקב טפרברג, נתיב יין, יין בעיר – אספריט, Akkerman, Purcari, יקב יתיר, יקב כרמל, יינות Fantini של היבואן Tsilinsky, יקב סימון, Touch By Fusion, כספי משקאות, שקד-דרך היין, ועוד רבים.

לדברי חיים גן מחברת איש הענבים: “תרבות צריכת היין הלבן בישראל בעלייה מתמדת, אנו גאים שפסטיבל white הוא חלק מפורצי הדרך שהוביל ומוביל צריכת יינות לבנים וסמוקים בישראל. ישראל היא מדינה חמה והצפי לעלייה בצריכת יינות לבנים וסמוקים עתידי לעלות בעשור הקרוב”.

פסטיבל white במרינה בהרצליה. צילום: תום גץ

לדברי עפרה בל יו”ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה: “מרגש לחזור לשגרת האירועים עם אוסף רחב של פסטיבלים, כאשר אחד הצבעוניים והמרעננים שבניהם הוא פסטיבל הקוקטיילים הרשמי של ישראל, המתקיים השנה שוב כמסורת בפעם השישית במרינה הרצליה. זאת לאחר שבשנים האחרונות נחשף הקהל הישראלי לעולם הקוקטיילים הרחב והמגוון, ואנו שמחים להנגיש למבקרי המרינה את המיטב של עולם זה ביומיים של פסטיבל שיציג את סצנת הקוקטיילים המעודכנת”.

עובדות על יין לבן:

  • יותר קשה לייצר יין לבן מאשר יין אדום, בשל צורך בתהליכים מורכבים מהבציר ועד הבקבוק.
  • בשנים האחרונות חל שינוי ביחס הישראלים ליין הלבן. צריכתו גדלה בהתמדה, ולכן, יקבים מקומיים מייצרים כיום יותר סוגים של יינות לבנים מזנים שעדיין לא גודלו בארץ. כתוצאה מהחוסר שנוצר ביינות לבנים איכותיים, ניטעים כיום בישראל אלפי דונמים של ענבי יין לבן מזני איכות קיימים ומזנים חדשים.
  • את רוב היינות הלבנים המיוצרים בעולם מומלץ לשתות עד שנה ממועד הבציר.
  • היין הלבן נפוץ בעיקר במדינות אירופה המרכזית והצפונית.
  • יין אדום ניתן להפיק רק מענבים אדומים, ואילו את היין הלבן ניתן להפיק גם מענבים לבנים וגם מענבים אדומים.
  • בשנים האחרונות, עקב הגדילה המשמעותית בצריכת היינות הלבנים, היקבים מוכרים את כל מלאי היינות הלבנים עוד לפני העונה החמה.
צריכת היין הלבן גדלה בהתמדה. צילום: תום גץ

הפסטיבל ייערך ברחבת המרינה בהרצליה בימים ד’ –ה’ 4-5.8.2021 בשעות: 18:00-23:00

מחירים: בקופות האירוע: 115 שקל  || בהרשמה מוקדמת: 90 שקל

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*