השער למדינות המפרץ, המזרח הרחוק ואפריקה: התערוכה למוצרים אורגניים וטבעיים בדובאי / מאת טלי ברנר

השנה, בפעם הראשונה, התאפשר לנושאי דרכון ישראלי להגיע לתערוכה באיחוד האמירויות והתקבלנו בכבוד רב ובשאיפה מצד המארגנים שנצליח לייצר קשרים עסקיים עם המפיצים הטובים ביותר. בתערוכה הציגו השנה שלוש חברות ישראליות מוצרי קוסמטיקה אורגנית, חומרי ניקוי אקולוגיים ומוצרי מזון

פאנל בהשתתפות טלי ברנר בנושא זיהוי מוצרים אורגניים

התערוכה למוצרים אורגניים וטבעיים בדובאי Middle east organic & natural היא ההזדמנות השנתית ליצרני המזון לפגוש את הקניינים לשוק האמירויות ומדובר בשוק המבוסס כמעט כולו על יבוא מזון. התערוכה משמשת שער למכירות בכל איזור המפרץ, ושער קדמי למכירות למזרח הרחוק ואפריקה.

השנה, בפעם הראשונה, התאפשר לנושאי דרכון ישראלי להגיע. מעדות ממקור ראשון אוכל להצהיר שהתקבלנו בכבוד רב ובשאיפה גדולה מצד המארגנים שנצליח לייצר קשרים עסקיים עם המפיצים הטובים ביותר.

התערוכה האורגנית בדובאי – דצמבר 2020

בשנת 2019 גדל התחום האורגני באמירויות ב-8.5% ועומד היום על 27.9 מיליון דולר. התערוכה נערכת בדובאי זו השנה ה-18 בחסות המשרד לאיכות הסביבה ושינוי האקלים של האמירויות ונתמכת על ידי האירגון האורגני העולמי IFOAM.  התערוכה משקפת את הצרכים הגוברים בשוק להגדלת המגוון של המוצרים האורגניים. תקופת הקורונה מביאה לדובאי ולכלל האמירויות, כמו גם בכל העולם, גידול מואץ בסחר במזון אורגני, הנתפס כמזון בריא יותר וכזה שצריכתו מחזקת את המערכת החיסונית.

לדברי שינו פילאי, מנהל התערוכה: “אני גאה לנהל באחריות מלאה את אחת התערוכות הפיזיות היחידות בעולם, כדי לענות על הדרישה הגוברת למזון בריאות בתקופה זו. אנו רואים עלייה של 120% בעסקאות בפורטל הסחר arabianorganic.com”.

מוצרי קוסמטיקה אורגניים מישראל בתערוכה. צילום: טלי ברנר

בתערוכה הציגו שלוש חברות ישראליות: חברת ערוגות מתחום הקוסמטיקה האורגנית, FC.L – חברה ליצוא פרחי מאכל, תבלינים וירקות טריים ו-Eco friend – יצרנית חומרי ניקוי אקולוגיים. הביתנים הבולטים היו של המפיצים הגדולים לארצות המפרץ כמו: Bedaya, Organic, Jaleel foodsrevice LLC ,Seven mesh ואחרים, המספקים תוצרת לסופרים, חנויות ולמרכזי הפצה למזון מוסדי.

שף ג’יימס מדגים טעימות אורגניות בתערוכה. צילום: טלי ברנר

מבקרי התערוכה והמציגים הוזמנו להשתתף במספר מתחמי עניין, ביניהם בישול אורגני ב-live. הצטרפתי לשני סבבים מרתקים עם Chef James, שף קוריאני שנמצא כבר עשר שנים בדובאי ומפליא בהכנת מנות קוריאניות. הוא הכין ביבימבאפ, שהוא המונח הקוריאני לביטוי Mix it up. מדובר בקערה מלאה באורז דביק שעליו מבחר עשיר של ירקות אורגניים מוקפצים, כל סוג לחוד, בשמן שומשום ורוטב צ’ילי חריף. שף גיימס מוביל מסעדה מצליחה מאוד של מלון אסיינה דיירה, בדובאי. לפני הגעתו לדובאי הוביל שף ג’יימס את מסעדות מלון גרנד הייאט אינצ’און דרום קוריאה שאירח מספר ארוחות של מסדר אבירי הגריל.

מתחם נוסף היה של Happiness yoga, להתרגעות והורדת לחץ לבאי התערוכה. והיה גם מתחם כנסים, בו התקיימו הרצאות מומחים בתחומי אורגני ובריאות. ההרצאות בתחום הבריאות התמקדו בבריאות מערכת העיכול. בכנס הבריאות השתתף ד”ר אמין חוסיין אל-אמירי ממשרד הבריאות האמירתי.

בהמשך התקיימו מספר פאנלים בתחומי טכנולוגיות חקלאיות חדשניות לחקלאות מדברית ודיון בנושאי מודעות לתזונה בריאה, בעיקר בקרב ילדים ונוער. אני לקחתי חלק בפאנל ושיתפתי את הקהל בתוכניות ההדרכה הייחודיות שפיתחנו באירגון לחקלאות אורגנית. הנושא זכה להדים מאוד טובים גם לאחר הפאנל.

התערוכה נותנת אפשרות למגדלים, יצרנים, סוחרים, מדענים וצרכנים לייצור קשרים בלתי אמצעיים ולפתח את פוטנציאל העסקים. התערוכה השנה הייתה קטנה מהרגיל. הגיעו נציגים מעשר מדינות, בנוסף לישראל, ארה”ב, רוסיה, קרואטיה, מקדוניה ומהאמירויות.

הערה: תערוכת המזון בדובאי GULFOOD תתקיים בפברואר השנה, בממשק דיגיטלי.

דוכנים בתערוכה. צילום: טלי ברנר

הכותבת היא מהנדסת מזון יותר מ-35 שנה. מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל, חברה בוועדות רגולציה במזון בארץ ובעולם.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*