אושרה פשרה בייצוגית שהוגשה נגד בעלי מסעדת סוהו בטענה לאפליה על רקע גיל

בעלי המסעדה שהגבילו כניסת לקוחות מתחת לגיל 25 משעה מסוימת, טענו בתגובה, כי אין כל דופי בכך שגוף פרטי יבקש להקנות למקום המופעל על ידו צביון ייחודי ובוגר בשעות מאוחרות. על פי הפשרה, המסעדה תשנה את מדיניותה כך שתתאפשר כניסת לקוחות מגיל 18 גם החל מהשעה 21:00. כמו כן, כל חבר בקבוצה המיוצגת יהיה זכאי לבחור באחת מההטבות המנויות בהסכם

סוהו סושי בר. צילום מסך מדף הפייסבוק

בית המשפט המחוזי מרכז אישר את הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה בחודש דצמבר 2017 כנגד חברת איזובר בתי קפה, המפעילה את מסעדת סוהו בראשון לציון, בטענה לאפליה על רקע גיל מצידה. זאת, נוכח מדיניותה האוסרת כניסת לקוחות שגילם מתחת לגיל 25 למסעדה החל מהשעה 20:00.

בעלי המסעדה טענו בתגובה, כי אין כל דופי בכך שגוף פרטי יבקש להקנות למקום המופעל על ידו אופי וצביון ייחודי ובוגר בשעות הערב המאוחרות, וכי ממילא מדובר במדיניות המהווה הבחנה מותרת ומקובלת במשפט ובמדע שאינה בגדר אפליה אסורה, שכן אין היא פוגעת בקבוצה שהחוק ביקש להגן עליה – מבוגרים וקשישים.

הסכם הפשרה, שהוגש לאישור בית המשפט, כולל שני נדבכים: האחד – הסדרה עתידית, והשני – פיצוי בגין התנהלות המסעדה בעבר. כך הוסכם כי המסעדה תשנה את מדיניותה כך שתתאפשר כניסתם של לקוחות מגיל 18 גם החל מהשעה 21:00. כמו כן, כל חבר בקבוצה המיוצגת יהיה זכאי לבחור באחת מההטבות הבאות: שתי לחמניות באן מאודות או מרק ירקות או מרק מיסו, או אורז מוקפץ ירקות, וזאת באמצעות איסוף עצמי מהמסעדה. ההטבה תינתן עד לסך של 500 אלף שקל.

המסעדה תערוך רישום של ניצול ההטבה וככל שתיוותר יתרה לאחר 12 חודשים, היא תועבר תוך 30 יום לקרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד ואשר הוקמה מכוח חוק תובענות ייצוגיות.

לתובע הייצוגי זיו שרגני ישולם גמול של 20 אלף שקל ולבאי כוחו שכ”ט בשיעור 155 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*