בקשה לאישור הסדר פשרה בייצוגית שהוגשה נגד מסעדת סוהו בטענה לאפליה בכניסה למקום

המבקש טען כי המסעדה מנעה ממנו את האפשרות להזמין מקום למסעדה ביחד עם מספר אנשים מחמת גיל, ולהיכנס למסעדה החל מהשעה שמונה בערב, והכול תוך הכנסת תנאי שרירותי ובלי שהדבר מחויב מאופיו של השירות. בתגובה נטען על ידי המסעדה, כי בשעות הערב והלילה היא מבקשת להקנות למקום צביון בוגר

סוהו סושי בר. צילום מסך מדף הפייסבוק

בקשה לאישור הסדר פשרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד במסגרת התביעה הייצוגית כנגד מסעדת סוהו (Soho) מראשון לציון.

בסוף חודש דצמבר 2017 הגיש זיו שרגני בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד המסעדה בתקופה בה חגגה 17 שנים להיווסדה, בהתאם לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים, ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

זאת’ בטענה לפיה הפלתה אותו ומנעה ממנו את האפשרות להזמין מקום למסעדה ביחד עם מספר אנשים מחמת גיל, ולהיכנס למסעדה החל מהשעה שמונה בערב, והכול תוך הכנסת תנאי שרירותי על ידה ובלי שהדבר מחויב מאופיו של השירות המסופק (מזון, שתייה).

בתגובה נטען על ידי המסעדה, כי בשעות הערב והלילה הבר במסעדה פועל בעצימות גבוהה, ואז היא מבקשת להקנות למקום צביון בוגר. לדברי המסעדה, אין כל דופי בכך שגוף פרטי יבקש בשעות הערב המאוחרות להקנות למקום אופי וצביון מסוים, וברור כי מדיניות מעין זאת, המצמצמת בשעות מסוימות את גיל הכניסה על רקע מטרה עסקית כשרה וחוקית של שמירה על צביון בוגר בשעות הלילה, מהווה אבחנה מותרת ולא אפליה אסורה.

המסעדה אינה רק מסעדה אלא מסעדה ובר. הבר הראשי ממוקם בלב ליבה של המסעדה וכולל כ-40 מקומות ישיבה ולצידו פועלים עוד שני ברים צדדיים הממוקמים בכניסה לחלל החשוך והפנימי של המסעדה, כמו גם בר-סושי נוסף הממוקם בצמידות לבר המרכזי.

הצדדים הגיעו לידי הסדר פשרה שבבסיסו הסכמה על שינוי מדיניותה של המסעדה כך שתותר בשעות הערב, גם החל מהשעה 21:00, כניסה ללקוחותיה מגיל 18 (הגיל החוקי לשתיית אלכוהול בישראל) ולא מגיל 25 כפי שהיה עד היום.

עוד נקבע בהסדר הפשרה, כי המסעדה תעניק פיצוי ללקוחותיה בין הגילאים 18 ל-25 ותאפשר להם לבחור באחת משתי ההטבות הבאות: שתי לחמניות באן מאודות עם מטבל אסיאתי או מרק ירקות אסיאתי, וזאת למשך תקופה של שמונה חודשים ממועד אישור הסדר הפשרה על ידי בית המשפט.

שווי ההטבה לכל לקוח הוא 25 שקל (עלות שתי לחמניות עם מטבל אסיאתי) או 35 שקל (עלות מרק ירקות אסיאתי). ההטבה האמורה נקבע בהסכם תינתן עד לסך של 400 אלף שקל.

ככל שבתום התקופה שנקבעה בת שמונה החודשים שיעור הפיצוי לא יגיע לסכום זה, תועבר היתרה לקרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד שהוקמה מכוח חוק תביעות ייצוגיות.

לתובע הייצוגי ישולם גמול בשיעור של 20 אלף שקל ולבאי כוחו עוה”ד אליעזר שוורץ וליאור חאיק ישולם שכר טרחה בשיעור של 155 אלף שקל.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*