ובפחמימות ננוחם: גיל ריבה והאומנית שרה שחק יציגו תערוכה חדשה על ממתקים

בתערוכה "סוכר" יוצגו יצירות המתייחסות לאייקונים קולינריים כמו סוכריות פז, סוכריית תרנגול אדומה, גביעי גלידה ושוקולד טובלרון * כמו כן יוצבו בתערוכה סיפורים המתייחסים ליצירות פרי עטם של מאיר שלו, אייל שני, דנה ספקטור, ארז קומורובסקי, מיכל אנסקי ועוד רבים

סופרמן וגיבורי על כסוכריית פז. צילום: רמי זרנגר

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה גיל ריבה יציג תערוכה ראשונה ומסקרנת בשם “סוכר” עם האומנית והצורפת שרה שחק. התערוכה תיפתח לקהל הרחב ביום שישי, 2 בספטמבר, בקניון עופר רמת אביב ותציג עד ה-23 בחודש.

התערוכה החדשה מציגה יצירות אומנות פלסטית במגוון חומרים חדשים ויוצאי דופן. תערוכת הפופ ארט – עכשוית, צבעונית, מלאה בתוכן, ושונה באופן התייחסותה למהות המתוק והממכר הזה – הסוכר, שהוא להגדרת האומנים “אותו חומר מתוק, טעים, ממכר ועז, שמאתגר ומרטיט את המערכת החושית, הרגשית, הקונגטיבית והעצבית שלנו”.

“בתערוכה אנחנו חוזרים לאותם ימים שבהם חשבנו שסוכר רק ממתיק את חיינו ואין לו חלילה השפעה על מערכת הבריאות, או גרוע מכך – על הגזרה!”, מתלוצץ גיל ריבה. “אנחנו מתייחסים לאייקונים קולינריים כמו סוכריית התרנגול האדומה על מקל, סוכריות ה’פז’, הטובלרון הנצחי, גביע הגלידה, פחמימות כמו פיתה, בייגל מפוצצים בשוקולד ”השחר” ועד זכרונות, חפצים, סמלים ושאר ממתקי נפש ונשמה”.

במהלך העבודה על התערוכה ביצעו ריבה ושחק תהליכים של ניסוי, טעייה ותהייה עד כדי הנצחה והקפאה של האייקונים השונים בתלהיכי עיצוב מגוונים. כך מוצגות יצירות כמו יציקות על זמניות וצבעוניות מחומרים שונים. עוד משתמשים האומנים בטכניקה של בירזול והחלדת דימויים פלסטיים שהופכים אותם ל”מוצגים כמעט ארכיאולוגיים, ומדגישים במעין אבסורדיות את נצחיותם בזכרוננו”.

לצד האובייקטים השונים יוצבו בתערוכה סיפורים בלעדיים וראשוניים של עשרות כותבים ויוצרים המתייחסים ליצירות המוצגות. בין הכותבים והיוצרים שנרתמו לפרוייקט החד פעמי: מאיר שליו, אייל שני, ירון לונדון, דנה ספקטור, רענן שקד, שלמה גרוניך, עדי שילון, מיכל אנסקי, ארז קומורובסקי, מרסל מוסרי, ניר דבורי, אלונה קמחי, זיוה קורט, עינת סבג גפני, תמר ריבה, כרים אבו-שקרה, ליאור דיין, רן שריג, גיא מורג, אילאיל תמיר ודני רובס, סמדר שיר, אהוד אברהמסון, נעה רוטמן, קובי אוז, קובי אריאלי ועוד רבים וטובים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*