קבוצת Sodexo העולמית זכתה בציון A בדירוג האקלים של ה-CDP

גם בישראל, פועלת החברה להפחתת טביעת הרגל הפחמנית, באמצעות צמצום פסולת מזון, עידוד תזונה מבוססת צומח, ומעבר לרכבים חשמליים. מאז תחילת תוכנית צמצום בזבוז מזון, חלה ירידה של 34% בכמות המזון המושלכת, השווה ערך להפחתה של כ-13 טון בפליטת הפחמן הדו-חמצני

סיבוס סודקסו - שימוש בכלים רב פעמיים. צילום: Danielle Rosen

קבוצת Sodexo , הפועלת ב-45 מדינות ביניהן ישראל, הצטרפה ל-346 החברות המדורגות בציון הגבוה ביותר של דירוג אקלים של CDP. מתוך 21 אלף חברות שנבדקו. Sodexo היא היחידה בענפה שזכתה בדירוג A בקטגוריה זו, בזכות פעילותה בתחום הסביבתי. הדירוג מבוסס על ההתקדמות שהשיגה החברה בפעילותה למניעת משבר האקלים וההתחממות הגלובלית והאצת הפעולות להפחתת השפעתה על האקלים. זאת, לצד קידום המטרה להיות מובילה גלובלית בתחום מזון בר-קיימא.

איילת מרטין

Sodexo השיקה את תוכנית Net Zero, במסגרתה עומד יעד שאפתני, להגיע לאפס פליטות פחמן דו-חמצני עד שנת 2040. החברה פועלת בארבעה מישורים עיקריים: מוצרים, בישול, אנרגיה ופסולת. שילוב התקנים והכלים העדכניים ביותר למעקב קפדני אחרי הביצועים ודיווח שקוף בנושאי אקלים, מהווים את הבסיס לקידום שינוי חיובי בשרשרת הערך של הארגון.

גם בישראל, פועלת החברה להפחתת טביעת הרגל הפחמנית, באמצעות צמצום פסולת מזון, עידוד תזונה מבוססת צומח, ומעבר לרכבים חשמליים. מאז תחילת תוכנית צמצום בזבוז מזון, חלה ירידה של 34% בכמות המזון המושלכת, השווה ערך להפחתה של כ-13 טון בפליטת הפחמן הדו-חמצני.

איילת מרטין, תזונאית ואחראית תחום אחריות תאגידית ב-Sodexo ישראל: “אנו גאים מאוד בהישג החשוב של Sodexo העולמית, אשר זכתה בדירוג הגבוה ביותר של ארגון ה-CDP. גם בישראל, כחלק מהארגון העולמי, אנו פועלים בנחישות והתמדה על מנת לעמוד ביעדים השאפתניים שהוצבו עד שנת 2040. אנו שמים דגש על הפחתת פסולת מזון ועידוד בחירה בתזונה מבוססת צומח ובנוסף, צמצום של צריכת האנרגיה הישירה שלנו, בין היתר על ידי מעבר לרכבים חשמליים. אנחנו מאמינים שפעולותינו יתרמו להשגת היעדים הגלובליים של הקבוצה”.

CDP (Carbon Disclosure Project), הינו ארגון גלובלי ללא כוונת רווח, המהווה את תקן הזהב (gold standard) של דיווח סביבתי עם מערך הנתונים העשיר והמקיף ביותר על פעילות חברות, ערים ומדינות. דירוג ה-CDP נמצא בשימוש נרחב לקידום השקעות והחלטות רכש, לקראת כלכלה בת קיימא, בה מתקיים איפוס פליטות פחמן תוך עמידה ביעדים סביבתיים.

Sodexo ישראל היא החברה הגדולה בישראל בתחום שירותי ההסעדה ואחזקת מערכות ומבנים לחברות וארגונים. הקבוצה פועלת במטרה לשפר את איכות החיים של לקוחותיה ועובדיהם, ולתרום להתקדמות חברתית וסביבתית בקהילות שבהן היא פועלת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*